Välkommen varma väder

Ledig helg och värmen kom äntligen till Vasa. För typ tre veckor sen va det nästan vinter och fortfarande på minus vissa nätter. Men mitt i allt är det 23 grader varmt, strålande sol och känns nästan som sommar. Tittar man på träden så syns det att vi nyligen hade kallt, för det finns nästan inte ett enda löv, men förhoppningsvis så kommer det också snart. Hade veckans sista lektion i onsdags förmiddag och efter det stannade vi kvar i skolan för att filma lite praktiska övningar o äta lunch. Sen mötte jag upp Hencca o vi satte oss på bryggan nedanför ÅA med varsin glass. Den tjejen är verkligen guld värd och jag mår alltid så bra av våra pratstunder! 

Annars har lediga dagarna hittills spenderats ganska mycket i solen och jag har faktiskt hunnit få rätt mycke färg. Först var jag korkad nog att vara i solen med jeans med hål i så fick en helt sinnessjukt ful bränna på benen, men det börjar se bättre ut efter att ha haft kjol idag. Både onsdag och torsdag kväll avslutades på gymmet, för att sedan cykla hemåt i solnedgången. Igår tog jag även en sväng till biblioteket med Nadja o Julia för lite plugg. Idag har jag hängt ute i solen med podcast och plugg. På kvällen har jag agerat blomvattnare och samtidigt lånat en balkong för lite skönt kvällshäng. Alldeles perfekt. 
 
(null)
 
(null)
På väg hem från gymmet i onsdags 
 
(null)      
 
(null)
Dagens view :D 

(null)
I solen trivs jag som allra bäst! Vilket efter idag syns på både bröstet, armarna och i ansiktet haha 
 
(null)
Magisk solnedgång 
 
(null)
 
Har inte nånting planerat för resten av helgen heller, men antar att man ibland behöver helger då man inte gör nånting. Så eftersom jag är utan planer så ska jag försöka passa på att plugga inför de återstående tenterna och träna lite. Om vädret fortsätter att hålla sig på sol och nästan 25 grader så blir det säkert några fler stunder i solen. Nästa vecka väntar mer skola, tent, studiebesök till förlossningen, party och diverse annat. Jag försöker att njuta av dessa maj-veckor och tiden med alla vänner här i Vasa. Sen väntar sommaren med nya utmaningar.