Sunday moments

Vaknade på fel sida imorse och hela kroppen skrek bara "nej". Var otaggad och hade en tryckande känsla över bröstet. Ville inte gå upp ur sängen ens och ännu mindre göra något särskilt... Men bloggläsning inspirerade mig och fick mig att tänka om. Fick mig att acceptera den dåliga känslan och samtidigt bestämma mig för att inte låta den vinna. Så då gick jag upp, gjorde en smoothiebowl till frukost, tog fram kameran en stund och sedan åt jag lugnt min frukost tillsammans med skön musik. Att leka med fotograferandet är roligt o inspirrerande, och att starta dagen med nyttig god frukost ger en energi :)

Nyttig smoothiebowl:

1 banan fryst i skivor
ca 1,5 dl kokosmjölk
Några dl tinade bär (jag använde blåbär och hallon)
Hallon, björnbär och kokosflingor till dekoration

En sovande Aska fick vara med på ett hörn <3

Close up

Sociala medier är fullt av duktiga och inspirerande människor som fick mig att vilja göra detta. Främsta inspirationen och receptidén kom dock från Nathalie Aurén. Ni kan läsa hennes fina blogg här. Skrivet på ett mycket inspirerande sätt och med recept, kloka funderingar, tips och alldeles UNDERBARA bilder.

Lördagsutflykt till Utö

Mamma har länge pratat om att hon vill paddla med oss barn så när vi alla fyra för en gångs skull var lediga samtidigt så bestämde vi oss för att göra det i lördags. Både jag och Olivia var lediga denna helgen, och mamma hade fortfarande semester, så det var passande. Dessutom hade jag pratat länge med Helena om att komma ut till hennes sommarstuga så därför bestämde vi oss för att paddla därute och på det sättet kunde jag förutom att hänge med familjen även träffa både Johan, Helena och familjen Rindborg. Perfekt :)

Vi ställde klockan ganska tidigt, fixade picknickmat och sedan tog vi första båten till Utö. O på 45 min är man ute på denna vackra ö i Stockholms södra skärgård. När vi kom fram gick vi till Johan på aktiv skärgård, va verkligen bättre än jag hade kunnat tro att träffa honom igen. Vi fick hjälp med diverse inför paddlingen och sedan begav vi oss ut på vårt paddeläventyr. En perfekt solig dag för kajakpaddling och det va verkligen skönt att stanna för fika, hopptornskul osv. Efter paddlingen hämtade Helena oss med flakmoppe och på vägen mot deras sommarstuga har jag nog aldrig skrattat så mycket. Sedan blev det strandhäng, prata om allt o inget, fika på rindborgs sommarstuga och annat mys :D

Stockholms skärgård är lätt det bästa med Stockholm!

Galet gäng på flakmoppetur ^^

Världens bästa syster!

Det kristallklara vattnet, silkeslena sanden och lilla sjöjungfrun gjorde att man nästan glömde för en stund att man bara var på en skärgårdsö i Sverige ;)

Syskonselfie <3

När vi kom tillbaka till fastlandet kom det dåliga vädret men då hade vi redan fått en underbar solig dag, så det gjorde inte så mycket. Dessutom var man nästan alldeles mosig av all sol. Precis som man ska va efter en sommardag. Det är inte ofta hela familjen gör saker på det där sättet men mysigt var det i alla fall! Så tack familjen, Helena, Johan och alla för en superhärlig dag!

Happy 22nd birthday

I fredags var det min födelsedag och trots att jag i förväg inte hade några speciella planer att fira så blev den riktit bra. Vaknade riktigt tidigt och jobbade sedan från 7 till 15. Ganska stressig morgon med mycket crazy men gick bra ändå och jag var på bra humör. Eftermiddagen sen blev betydligt lugnare så fick avsluta jobbet före helgen på lugnt vis. Att jobba på sin födelsedag kanske inte är jättekul förstås men jag blev glad att både kollegorna och några gamlingar uppmärksammade att jag fyllde år.

Efter jobbet blev jag hämtad av mamma och så åkte hon, jag och Olivia ut till en strand i Haninge en stund. Under kvällen blev det sen att öppna paket (jättebra presenter!), äta middag på italiensk restaurang med familjen och drinks. Godaste pizzorna jag nånsin ätit haha och en kväll som blev precis som jag ville ha den :)

Det va roligt att få klä upp sig lite ^^

Tack alla fina människor som uppmärksammade min födelsedag genom samtal, sms, inlägg på sociala medier eller genom att fira mig på olika sätt. Betyder massor <3