Racinglördag på Botniaring

Lördag för min del betydde att det var dags att agera racing-supporter. Martina hade årets första tävling och när det är här i Österbotten så vill jag verkligen komma för att titta och heja. Så för min del blev lördagen en trip till Jurva. Vet inte vad det är med racingen, men jag har verkligen fastnat. Älskar hela stämningen på banan och fast jag sitter med hjärtat i halsgropen o glömmer att andas ibland då hon kör så älskar jag att få titta. Jag är inte ens med i bilen, men herregud vad mycket adrenalin och spänning. 

Dagens tävlingar var Botniarace, en tävling som inte är med i själva säsongen. Tidskörning och två starter var det som gällde. Dagen bestod av att sitta på läkaren o heja på martina, kolla på andra starter (tex legends), hänga med martinas finska racingkollegor, få bilfixar-lektioner av mårten, fotografera osv. Martina slutade 4e och 5e i de två racen och jag tyckte förstås att hon va superduktig. Efter starterna tyckte jag att vi skulle ha photoshoot. Since jag är van vid massa olika random photoshoots (tack hencca för det haha!) så bryr jag mig inte så mycket att alla stirrar (du får vänja dig martina). Blev riktigt nice bilder i alla fall tycker jag! Solen lös konstant under dagen så efter en hel dag ute så var man både trött och lite solbränd. Superhärligt verkligen! 
 
Bildbomb nedan: 
 
(null)
I bilen före roadtrip. Självklart med M-tröjan så jag kan heja extra bra ^^
 
(null)
 
(null)
Pappa och dotter fixar med bilen! 
 
(null)
 
Solen går upp över Botniaring i Jurva 
 
Uppvärmning
 
 
 
Redo för race! Fokuset på topp
 
Första starten var en riktig fight mellan Martina och Suvi. Omkörningar fram och tillbaka hur många gånger som helst, flickorna stod verkligen för dagens spänning och bästa körning! 
 
En del av gänget 
 
 
M A R T I N A   B A C K F Ä L T    R A C I N G
(hennes sida finns på facebook för den som är intresserad! obs detta är inget sponstrat inlägg, skämt åsido xD)
 
<3 <3 <3 
 
Coolare får man leta efter!!
 
 
Efter racingen blev det abc-middag. Sen fick martina fylla år lite i förskott och vi hade det skönt på balkongen i kvällssolen. Sen kollade vi bilder, chillade och pluggade lite. Lördagen avslutades sedan med att vi äntligen skickade i vårt examensarbete. Men mer om det sen när det är presenterat och allt. Nu ska jag gå och sova. Imorgon väntar skola från morgonen och sen går jag tidigare från skolan o direkt på jobb. Behöver min sömn med andra ord. Gonatt! 

-  Love  -