Second chances

Än en gång har det gått nästan två månader sen sist, men det är nog lika bra att jag slutar kommentera det haha. Kan inte förstå att tiden går så fort. Jag har suttit och väntat på att längtan efter bloggen och känslan att vilja skriva ska komma. Det har den tidigare inte gjort och dessutom har jag haft så mycket att jag inte har haft tid att fundera desto mer på det. Nånstans inom mig så finns dock en viss saknad efter bloggen och skrivandet. Jag tycker om att skriva om det jag gör och det jag tänker på. Tycker om att kunna kolla tillbaka i bloggen för att minnas olika saker. Dessutom har bloggen många gånger varit terapi för mig, så kanske den kan bli det igen. Vem vet. Med en andra chans kanske jag lyckas med det här att börja blogga igen? Stay tuned and be patient, sooner or later I'll be back ;) 
 
Så länge får ni en bildbomb av det ena och det andra som jag har sysslat med den senaste tiden. Skolan tar mycket tid just nu. Inriktningen till barnmorska har äntligen börjat fullt ut och det känns roligt att äntligen få läsa det jag verkligen har valt. Många spännande både teoretiska och praktiska kurser just nu! Sen tar det förstås en hel del tid och energi att trycka in allting. En galen slutspurt med examensarbetet, många timmars tentläsning på tritonia och en hel del praktiska övningar i skolan. Skönt nog känns det mer än okej att lägga min tid på allt med skolan! 
 
(null)
 
Annars så har studerandes favoritvecka Pampas passerat och vi firade glatt. Så ska det låta, superbra fslf sitz på leipis, party på torget, kollektivet vann grepen, många glada mellanfester, kvällsfest i rewell center, dagsfest på ollis, mera mellanfest och en sista partykväll på leipis. En superlyckad vecka och en chans att släppa annat o bara fokusera på dom som gör mig glad! 
 
(null)
 
Paulina fick en dotter och jag fick äntligen gosa med lilla Olivia. Ser fram emot att vara en del av hennes uppväxt!
 
(null)
 
Världens sötnos <3
 
(null)
 
Över påsken hann jag med en 6 dagar lång weekend i min kära hemstad. Stockholm bjöd på sol och härligt vårväder, skönt att äntligen få uppleva det. Fick träffa härliga vänner, hänga i norrmalm, gå på café, fira lite påsk hos moster, spela biljard och shuffleboard med släkt, äta god italiensk mat, shopping och sedan avsluta hela härliga helgen med mamma och Simon på spa på djurönäset. Supermysigt! 
 
(null)
 
(null)
Godare mat hittar man inte! 
 
(null)
Så där skulle man kunna hänga LÄNGE 
 
(null)
 
(null)
 
För att orka med slutspurten med vårt examensarbete så bestämde sig jag, martina och nadja för att fixa en brunch före en lång dag på biblioteket. Den perfekta starten på dagen! Efter biblioteket blev det sen en sen lunch på sweet vaasa, vad gör man inte för att orka haha. Ett som är säkert är att utan dom där två så skulle inte mitt liv vara lika bra i alla fall :D 
 
(null)
 
(null)
Simon kom på besök i fem härliga dagar. Så då blev det shopping, luncher, kaffestunder och annat med honom och härliga vänner. Sen hann vi även med att gå på spexet som var superbra! Hans helg avslutades sedan med brobyggarårsfest men mer om det i ett annat inlägg. 
 
(null)
 
Senaste dagarna har mest inneburit skola, plugg och tent. Annars har jag hunnit med lite träning och en skön promenad med Natti. Äntligen kommer vårvädret sakta men säkert även till Vasa. Längtar redan efter kommande säsongen med sol och värme. Kunna ta långa promenader och sedan njuta av solen på en sten vid vattnet. Ska bara låta havet komma fram först haha. Lördagen började med en tur till gymmet och sedan har jag mest chillat. Ska dock ta tag i lite skola också innan dagen är slut. 
 
Hoppas att ni har en skön helg! 
 
-   Stay tuned! Love   -