Brobyggarnas sjunde årsfest

Simons besök till Vasa avslutades med brobyggarnas årsfest. Jag har alltid haft superroligt på årsfesterna så det kändes roligt att Simon skulle få uppleva det också. Vi började lördagen ganska tidigt hos Julia. Fixa hår, sminka sig, stryka skjortor, blanda drinkar och annat skoj. Alltid mycket roligare att fixa sig tillsammans med någon annan. Som vanligt går tiden alltid fortare än man tänkt sig, men vi blev klara i tid i alla fall. Från Julia bar det av mot ÅA och Solenn Akt. Nico välkomnade, gamla styrelsen tackades, det gavs presenter och Linn höll ett riktigt bra ordförande-tal :) 
 
Efter solenn akt promenerade vi till Strampen där vi minglade en stund och tog en drink. Sedan började middagen. Tre rätters underbar god middag! Med lite pauser för snapssånger, samtal, utdelning av stipendie, kvinnan & mannens tal, festtal och annat skoj. Vi hade superbra bordssällskap och hade riktigt roligt hela kvällen. Totte och Sandra höll jättebra program och allas feelis va på topp! När vi va klara på strampen så fick vi busstransport till Leipis där vi fortsatte festa natten lång. Beerpong, drinkar, dans och skoj. 
 
Bildbomb nedan: 
(Några av bilderna från BB, av Oliver Back) 
 
(null)
Världens bästa bror! 
 
Ett samarbete mellan Martina, mig själv och Julia resulterade i min årsfestfrisyr. Jag va supernöjd!

(null)
Solenn Akt 
 
(null)
 
(null)
 
(null)
Bordssällskapet 
 
(null)
Kvällens avec 
 
(null)
-  Toast skagen med handskalade räkor  -
-  Nöt ytterfilé med konjak/pepparsås, säsongens primörer och rostad potatis  -
-  Cheesecake, rabarberpaj, tryffelkaka  -
 
(null)
 
 En salig blandning gamla brobyggare! Dom som har lagt grunden till föreningen och dessa härliga årsfester :D 
 
(null)
 
(null)
Lillebror och storasyster ^^
 
(null)
Bästa kvartetten <3 
 
(null)
 
Gick från leipis nån gång efter 3 och det blev dags för några timmars sömn. På söndagen vaknade vi pigga och glada med siktet inställt på Siliiz. Traskade glatt iväg till Ollis där vi satte oss vid ett bord och lastade upp med mumsig sillizmat och snaps. Skojigt program, mer snapssånger och vika pappersflygplan. Flummigt som det ska vara! O när vi festat några timmar på Ollis så rörde vi oss vidare till havtornen där vi fortsatte hela dagen i solen. Fanns nog folk som spela beerpong och gick i bastun, men personligen lämnade jag nog inte min sittplats i solen. Bara dricka gott, skoja och hänga med bästa folket! 
 
(null)
 
(null)
Skönaste gänget 
 
(null)
 
(null)
 
(null)
Bättre än så här kan man nog inte ha det :D 
 
(null)
 
Så hur ska man sammanfatta årsfesten då? En helg som även denna gång gick upp bland favoriterna. De tre helgerna jag har spenderat på brobyggar-årsfester har varit bland de tre bästa jag har haft sen jag flyttade till Finland, lika underbart varje gång! 
 
Tack till alla som gjorde helgen så rolig och ett extra tack till BB-styssen som fixat så bra! 
 
-   Love   -