Livet på dom rosa molnen

Hallå alla människor där ute som fortfarande orkar läsa min blogg, trots att jag sällan uppdaterar nåmera. Redan tre veckor sen jag skrev sist och snart två veckor sen vi kom tillbaka från semestern. Vi hade underbara åtta dagar på mallorca i 30 graders värme men mer om den resan när jag har orkat titta igenom bilderna på telefon och kameran. Hur härligt vi än hade det i värmen så började nog vi alla längta tillbaka till Vasa till slut. Man längtade efter studielivet, vardagen och kanske särskilt vissa personer. Kan hända att det fanns vissa pojkar vi väntade på lite extra också haha :) 
 
Sen kom vi hem och livet blev precis dom rosa molnen som vi hade drömt om och väntat på. Sen så kom det förstås vissa stunder då det kraschat också men jag antar att det inte är rimligt att tro att livet alltid ska vara en dans på rosor. Över lag så har livet dock varit riktigt drömmigt den senaste tiden. O jag måste säga att livet verkligen kan förvåna! 
 
Så vad har jag haft för mig då? Lägenheten här i Vasa är lite fullare än den brukar eftersom Casper bor hos mig för tillfället i väntan på vissa detaljer (hehe) i sin nya lägenhet. Annorlunda att alltid ha någon annan där och faktiskt lite konstigt att planera vardagen tillsammans, men en mer underbar känsla än att komma hem då man vet att någon väntar får man nog leta efter! Skolan har satt igång och det blev väl ungefär ett slag i ansiktet från dag 1. Inte så mycket lektioner men många uppgifter och en hel del som känns lite råddigt med examensarbete och annat. Dock ska det nog lösa sig också. 
 
Även studielivet har satt igång igen och det är väl kanske det allra bästa om jag får säga det själv. Första ollistisdagen blev precis som mina olliskvällar kan bli ibland; underbara och totalt kaotiska på samma gång. Ibland undrar jag nästan om jag saknar dom små knasiga dramana lika mycket som alla härliga människor här... Det har även varit back to school, två gulisintagningar och halarkalas! Toppen med andra ord och jag ser verkligen fram emot allt annat skoj som väntar de kommande veckorna och under hösten :D 
 
Äntligen får halaren komma på igen! (Vi kan bortse från att jag här var otroligt trött och sjuk, och därmed gick hem då de andra gick in på baren hehe...) 
 
VACKRA VASA 
 
O visst är terjärv lika fint! 
 
 
 
Crazy underbar kvartett goes gymmet 
 
Ollis i våra hjärtan <3 
 
Max är måttligt road av gulisarna ^^
 
Typical förfest och visst vann vi flickor mot de finska pojkarna i beerpong! 
 
 
Det är en sån där höstig lördag då man dricker varmt, tar på onepiece och tänder ljus! 
 
O jag spånar nästkommande tatueringen! Helt säker på att det blir ett lejon, troligen på underarmen. Finns vissa quotes som lockar litegrann också :) 
 
 
Förutom att vardagen har satt igång i vasa med skola, studieliv, träning, vänner, pojkvänshäng och allt vad det innebär så har jag även hunnit med en liten helgtripp hem till Casper i tärjär. Skön sensommarhelg med sol, vila och lite shopping i kokkola. Den här helgen är det inga planer som gäller. Jag behöver några stunder av egentid och att landa. Så det är promenader, gymmet och chill mest. Skönt på sitt sätt fast jag föredrar att ha program. Under nästa vecka blir det nog mer program igen med lite allt möjligt! 
 
Ha en skön helg :)