En sån där dag man behöver

Mina två nattskift på jouravdelningen gick riktigt bra och var ganska varierande. Första natten var passligt lugn och man hade lite lagom o jämnt att göra hela natten. Fullt på avdelningen och en intressant mix av patienter. Andra natten o andra sidan började med många tomma platser vilket resulterade i mycket stress i början av natten. En tom avdelning varar nämligen aldrig länge och plötsligt fick vi in sex nya patienter från akuten. Mycket pappersarbete, reda ut oklara medicinlistor, skriva in, ordna för patienten, ta emot dem osv. Men efter kl 2 lugnade det ner sig och var istället nästan tråkigt lugnt så då blev det mest chill före medicinfix och morgonrond. 
 
Efter sista nattpasset så gick jag igår hem för att sova en stund. Märks verkligen att vi kommer närmare våren när det är ljust länge på kvällen och tidigt på morgonen, men vackert är det ju! Eftersom jag ville svänga tillbaka dygnet rätt så ville jag inte sova för länge utan sov bara kanske 4 timmar. Sedan kände jag mig faktiskt rätt utvilad när jag steg upp vid 12-tiden. Min första lediga dag började sedan perfekt med sol in genom fönstret och god frukost. 
 
Efter frukost gick jag till hencca och vi gick en kort promenad som slutade med att vi satt på en terass och solade i det härliga vädret. Sedan fortsatte den härliga dagen med jag o martina gick på en skön långpromenad med pepe ute på isen. Promenader och pratstunder går verkligen hand i hand, love it!! Efter promenaden lagade jag o martina mumsig middag och sen kom även hencca o åt hemma hos mig. Efterrätten blev glassfest med B&J i mängder! 
 
 
'
 
 
En skönare dag får man verkligen leta efter! Finns nog inga personer som får mig att må så bra som dessa två underbara vänner, så tack att ni finns!! <3 
 
Idag började dagen inte riktigt lika bra. Har varit ledig idag med men på grund av diverse olika saker så blev morgonen bara stress och dålig feelis. Det hela vände dock när jag kom ut på en promenad och fick gå av mig den dåliga känslan. Försöker att acceptera att vissa dagar är mindre bra och samtidigt minnas att det finns så underbara dagar som tex igår. Efter promenaden blev det diverse ärenden och fix o nu blir det bara lugn kväll :)