Sommarjobbet påbörjat

Som jag har nämnt så har jag börjat mitt sommarjobb, igår var första dagen. Ett morgonskifte och ett kvällsskifte har jag hunnit med. Minns inte om jag skrivit om det tidigare men den här sommaren jobbar jag i alla fall på gastrokirurgiska avdelningen på Vasa Centralsjukhus. Än så länge är det rätt mycket nytt, men tack och lov har jag varit på praktik så en del har jag ju koll på. Fast de första dagarna har varit lite stressiga och förvirrande så känner jag att det ändå har gått bra. Hoppas att jag ska lära mig mycket och tror nog att det blir en bra sommar! 
 
När jag slutade kvällsskiftet tog jag en sväng förbi havet. Ställde bort cykeln och satte mig i gräset. Tittade på fiskarna som hoppade i vassen, lyssnade på fåglarna och bara tittade på den fantastiska miljön. Ingenstans trivs jag så bra som vid havet. Älskar att bara sitta tyst ute i naturen och ta in allt runt om en. Jag är ofta rastlös men i skogen eller vid havet kan jag sitta lugnt i flera timmar. Trivs också så sjukt bra i den här stan, där jag har nära till allt det där i naturen. 
 
 
 
På vägen hem från vattnet mötte jag Natti och Pepe. Lyckan och hysterin i den hunden när han ser en är verkligen ett bra exempel på villkorslös kärlek. Man blir bara så himla glad av honom <3 Nu är jag hemma och dricker en kopp te framför tvn. Strax ska jag sova och imorn är det morgonskift igen. Sen är jag faktiskt ledig på torsdag och fredag. Då ska jag smälta dom här första jobbdagarna och bara vila. 

Ha en skön vecka alla fina!