En helg norrut

Förra helgen så var det mesta i skolan äntligen avklarat. En presentation kvar visserligen men man började ändå känna att man kunde slappna av lite. Få en veckas sommarlov innan sommarjobbet sätter igång. Det firade jag på perfekt sätt med att åka en långhelg norrut, närmre bestämt till nedervetil och terjärv. Två platser jag trivs otroligt bra på och som har kommit att bli så där lite extra viktiga på något sätt. Kom dit på torsdagen och då blev det först ett dygn hos familjen backfält. Vädret var soligt och man fick sommarkänslor. Spela spel, hoppa studsmatta, äta lunch med fyra fina systrar, plocka ved och bara njuta av ledigt. Simone är som vanligt min gullunge så härligt att få va lite med henne också :) 
 
På fredagen när Casper sluta jobbet kom han äntligen och hämtade mig och sen fortsatte jag med en helg hos honom. Var tyvärr molnigt och regnade både lördagen och söndagen, men det gjorde egentligen inte så mycket. Vi hann med allt möjligt ändå! Cykeltur, jag körde traktor för första gången (herregud vem i hela friden hade trott att JAG, en stockholmare, skulle köra traktor i en österbottnisk liten by), hälsa på släkt, shoppingtur i kokkola, kaffe hos vänner, goda middagar, en tur till villan, mysstunder och mycket annat. Alldeles välbehövlig helg :D 
 
På söndagen åkte jag tillbaka till backfälts och hängde en natt till där. Finskt språkbad hela söndaskvällen med martinas roliga kollega och sen blev det nattliga pratstunder. På måndagen åkte vi till vasa igen och efter min senaste intensiva tid så var en ensamkväll precis vad jag behövde. Lagade mat, målade/ritade och tittade på serier. På tisdagen var det sen presentation av idén till examensarbetet (gick bra!) och på kvällen hade klassen avslutning på faros, riktigt roligt och god mat!! 
 
Sommarlunch på inglasade terassen! 
 
Traktorgänget ^^
 
Vid villan är det mysigt hur molnigt det än är.. 
 
Min och martinas mumsfrukost på måndasmorgonen! 
 
 
Min middag på faros var vegetarisk! Supergoda vegeburgare :D