Back to normal

Igår var det dags att åka tillbaka till Vasa och jag skulle ljuga om jag sa att jag inte hade längtat. Konstigt det där hur det nuförtiden är Stockholm som jag bara är på besök till. Jag åker hem till min mamma. Inte längre hem till mig själv. Jag är på resa när jag åker dit. Älskar fortfarande att komma dit och det är underbart att träffa familj o vänner. Men det är bara ett besök. Sen längtar jag tillbaka till Vasa och mitt hem. Vardagen, lägenheten, vännerna och livet här. För det är liksom här jag hör hemma nu. 
 
Flygresan gick snabbt och jag var helt övertaggad o nästan lite pirrig då vi landade. Att Vasa trots moln bjöd på en härlig solnedgång var förstås också härligt. När jag klev av planet på lilla flygplatsen och sedan kom hem till lägenheten började jag nästan gråta för att det var så skönt att komma hem. Lilla tomten Hencca hade varit framme och lämnat en underbar fin present, det absolut bästa man kan komma hem till! Sedan kom hon också och plingade på utan att säga till innan. Även detta kunde jag inte blivit gladare över. Finns nog ingen annan som kan överraska mig som hon. Pizzamiddag och härlig häng med PIC blev det. Kvällen avslutades sedan med att Casper kom på besök. Otroligt härlig första dag här. 
 
 
Då jag vaknade idag åt jag frukost i lugn o ro i mitt egna kök. Gick en sväng till butiken och handlade lite allt möjligt för att fylla kylen med något. Sen kom nästa underbara besök i form av Martina och vi konstaterade rätt snabbt att efter fem minuter tillbaka i Vasa så är allt precis som vanligt. Catcha up om allt o inget i soffan, skratta åt allt random, laga lunch och sedan gå ut på klassisk långpromenad. Idag fick vi sällskap av gulligaste Pepe. Vädret var härligt och motion fick vi verkligen. Att våra promenader också är bästa tillfället att prata om allt möjligt gör det hela ännu bättre förstås. När vi sen kom in igen efter några timmars gående så var både vi och vovvis rätt trötta ^^
 
 
 
 
Nu sitter jag i soffan men är faktiskt redan sovklar så ska alldeles strax flytta mig till sängen och släcka lampan. Har en skön känsla i kroppen. Trött efter skön promenad. Men framförallt lycklig. Det är svårt att beskriva helt men det är sååå skönt att va tillbaka här. Ordningen är återställd och vi är tillbaka till det normala. Livet är precis som det ska vara och jag är glad. Här hör jag hemma och här mår jag bra. Jag pratar, jag skrattar och jag njuter. Jag slappnar av och jag får den vilan jag behöver före vardagen sätter igång ordentligt. Men framförallt så är jag tillbaka bland dem som jag har saknat under jullovet. O det är härligt <3