En lite annorlunda helg

Före jag började studera så gick veckorna till jobb, jobb, jobb ungefär och utöver det gjorde jag inte så värst mycket på vardagarna. Sen var det på helgerna jag träffade vänner, gjorde roliga saker osv. Sen jag flyttade till Vasa har det nästan blivit tvärtom. I veckorna har vi skola men det är också då jag umgås med vänner, fikar, pluggar, går til ollis, går på sitzar och tusen andra saker. Veckorna är verkligen intensiva ofta så sen när helgerna kommer så gör jag oftast inte alls mycket. Många av mina vänner är ofta borta eller upptagna på helgen så det är då jag får min egentid, har sovmorgon, vilar, tränar och bara tar det lugnt. Ganska intressant hur det har ändrats! Denna helgen var det dock betydligt mer än vanligt som hände. 
 
Fredan berättade jag ju redan om men på lördagskvällen hade vi som jag skrev bestämt med cessi och hencca att ha middag hemma hos henne. Hencca lagade sallad, cessi bakade och jag kom med vin haha. Vädret var underbart och henccas utsikt över havet är desto bättre så det va superhärligt att sitta o äta middag medan solen gick ner. Blev verkligen en toppenkväll och plötsligt hade vi pratat bort flera timmar. Dom där momentsen är alltid lika speciella hihi. Plötsligt väcktes den där lilla idén om att gå till ollis trots att vi sällan gör det på helgen och plötsligt byttes chillmusik och vin mot partymusik och shots. Sedan cyklade vi till ollis där vi också träffade bland annat Nadja, Johanna och Elin. Mycket bekanta folk, bra feelis, dansande, drinks och allmänt random stunder. Men en super kväll/natt helt enkelt :D 
 
Hur härligt är inte detta underbara höstväder?!
 
Tycker om er <3 
 
 
Söndagen blev lugn eftersom vi kom hem sent på natten haha men jag, nadja och elin bestämde oss i alla fall för att inte bara däcka inne. O när man väl har kommit ut i solen så känns allt så otroligt mycket bättre. Blev en skön "picknick" med kaffe nere vid havet och sen hade vi flummiga photoshoots. Orkade mig senare iväg till butiken också så fick en del uträttat. Även denna veckan har börjat lagom lugnt och lagom produktivt. Har hunnit med skola, köpa fina rosor till mig själv, diverse pluggande med julia o nadja, middag hos hencca, sovmorgon, myskväll med casper och annat bra. Känns bra för jag har faktiskt hunnit med både roliga och nyttiga saker :) 
 
:D <3 
 
 
Ledig idag och efter en riktigt trög morgon har jag åtminstone fått en del gjort. Så småningom ska jag ta mig iväg och hänga lite med Nadja o sen får vi se vad som händer. Hoppas ni alla har en bra vecka!