Vi åkte norrut

I fredags var det dags för vår efterlängtade lilla miniroadtrip. Minns faktiskt inte hur och när vi kom på den idén men det hade i alla fall länge funnits en plan att åka norrut eller söderut i Österbotten bara över en dag. Denna gången blev det norr och sen hoppas ja vi kör söderut i september. Fredagens rutt blev Jakobstad, Larsmo, de sju broarna, Öja, Kokkola och Nedervetil. Sightseeing, lunch på Friends and burgers, solhäng, café och annat mys. Riktigt kul att få se lite nya ställen och ett perfekt sista heldagshäng me de finaste vännerna man kan ha :)


Riktigt mumsigt! 



Finner inga ord för hur otroligt tacksam o glad jag är över att dessa människor blivit en så stor del av mitt liv <3 


Efter att vi hade chillat en stund hos Martina i Nedervetil så åkte Julia, Nadja o Ellen tillbaka mot Vasa medan jag blev kvar. Sedan blev det en lugn men ändå intensiv landethelg. Med syskonen backfält verkar det aldrig va en lugn stund så vi hann med handstående o gympa i trädgården, fotboll, ansiktsmasker, krocket, cykelturer, hundmys, cirkuskonster, miniorkester, promenader och en massa  annat. Jag hann också med att gå på Simones fotbollsmatch, hänga en dag med Casper i Terjärv, joina ett släktkalas och åka i Backfälts fina impala. Riktigt härlig helg med andra ord och vädret var på vår sida så det blev ett toppenbra sätt att starta sommaren på :D 

Istället för att säga desto mer låter ja ett bildmaraton sammanfatta helgen: 



Dagen då jag började trivas i och runtomkring bilar verkar visst ha kommit ;) 



I'm on top of the world 

Vet inte vad jag skulle göra utan henne. Tack Martina för att du får mig skratta vid de mest random tillfällen, för att du lyssnar alla tider på dygnet, för att du drar ner mig på jorden när jag överdramatiserar och för att du kan va precis lika knäpp som jag <3 

Solnedgångsfeelis



Han har lately börjat betyda lite extra 


Mysig känsla att sitta tyst i baksätet på impala med bra musik, sång, prat, motorljudet, mörkt ute o en söt liten sovande backfält i knät ^^ 

Så blev även snygga honda ren! 


Det va med en lite klump i halsen jag åkte tillbaka mot Vasa på söndagen. Jag har nämligen blivit kär i österbottens landsbygd och träffar så mycket härliga människor. Men efter en sommar i Stockholm ser jag fram emot att komma tillbaka. 

Tack fina vänner för en härlig roadtrip, tack familjen Backfält för att ni välkomnar mig så fint, tack Casper för att jag fick se en del av ditt liv och tack alla inblandade för en braa helg :)