Pleppo

Dagarna efter självständigheten har också varit bra och innehållit lite av det ena o det andra. Sovmorgon, skola, en tur till centrum, försenat födelsedagsmys hos julia där hon hade bakat en supergod kaka, en heldag på tritonia, lunch på cotton (med vissa irriterade stunder hehe) och brobyggarnas pleppo sitz. Riktigt bra dagar over all! 
 
 
Julias juliga kök hihi och hennes goda kladdkaka med glögg i 
 
 
Diverse småsuddiga och aningen flummiga snaps från pleppo-kvällen ^^
 
 
Andra människor på teater klär sig fint och sen kommer vi studerande i halare heh... 
 
 
 
 
 
En superbra och rolig teater var det, absolut värd att se! Dock va det nog tur att jag såg den nu och inte för ett år sen eftersom jag då inte hade fattat varken dialekten eller alla skämt. Nuförtiden är jag ganska van vid österbotten och alla dess insides, o de va till och med många saker jag kände mig i eller hade egna erfarenheter av. Ted och Kaj är verkligen duktiga och roliga! Sitzen på ollis var annorlunda och gick i ett väldigt högt tempo, så där som det blir ibland helt enkelt. Många härliga människor på sitz och när vi efter sitzen gick vidare till halarkalaset på leipis så fortsatte även resten av kvällen i samma roliga, spontana, random och typiska studielivsanda :D 
 
Vi mårar åpå helt enkelt!