Höst och vår

Dagarna flyter på här i Sverige och plötsligt har snart halva tiden här gått. Känns som jag inte har gjort nånting och som att jag just kom, men tiden går så snabbt att de säkert snart är dags att åka tillbaka igen. Tillbaka hem. Konstigt det där med hem förresten. För när jag åker från Vasa så säger jag att jag åker hem till Sverige och när jag är här säger jag hem till Vasa. Hem båda vägarna helt enkelt. Underlig känsla fortfarande att ha flera hem, men dom är på sååå olika sätt. Jag gillar båda hursomhelst! Men dock drömmer jag ofta om mitt hem i framtiden. Undrar hur det kommer se ut och var det kommer vara. Kommer jag nånsin ha ETT ställe jag kallar hem eller kommer jag alltid ha flera? Ju mer tid som går desto mer säker blir jag i alla fall på olika saker jag tycker är viktigt i ett hem och hur jag tänker att mitt drömhem ser ut. Mer om de nån annan gång ;) 
 
Desto mer har inte hänt sen jag bloggade sist. Jobbet går fint och vädret är skumt. Någon vinter har vi verkligen inte. Snarare så växlar vädret mellan att kännas som en höstdag i september/oktober eller som första vårdagarna i april. Solen lyser i ett varmt ljus och bruna löv blåser omkring, precis som på hösten. Fåglarna kvittrar, precis som på våren. O någon snö har vi ju inte. 
 
 
Typiska vyer från mitt hemservice-jobb. Himla vackert på många ställen :) 
 
 
Nu väntar två dagars ledighet vilket känns rätt så skönt. Först fattade jag inte alls vad jag skulle göra med två dagar ledigt och tänkte nästan tacka ja till mer jobb när de frågade. Men slutligen insåg jag att lite vila inte alls skulle skada och nu känns det riktigt skönt. Liksom tänk SOVMORGON! Annars så blir det lite kompishäng, spelkväll m.m. Men nu somnar jag nästan med telefonen och datorn så det är nog dags att lägga sig. Gonatt! 
'