Årsdagar

Årsdagar är något som ofta är otroligt jobbigt. Man saknar någon som inte längre finns med oss, man minns en jobbig dag, man upplever allt igen osv. Men årsdagar kan också vara ett sätt att inse att det finns hopp. Man ser att tiden faktiskt går, även då man går igenom något jobbigt och tror att man inte ens ska orka till morgondagen. Det kan vara ett sätt att påminna sig själv om att fortsätta kämpa, ett sätt att minnas någon, ett sätt att hylla livet. För mig är det ett sätt att bevisa för mig själv att jag är starkare och lyckligare idag än vad jag har varit. 
 
Har mycket jag skulle kunna skriva om årsdagar, om jobbiga händelser, om tunga perioder och om det där dåliga måendet. Om sorg, om saknad, om psykisk ohälsa, om ångest, om panik. Jag skulle kunna skriva om de värsta stunderna då det känns som livet trillar ner och aldrig kommer bli detsamma igen. Om hur det känns då man för en kort stund inte orkar kämpa längre. Jag skulle också kunna skriva om vändpunkter och att bestämma sig för att aldrig ge upp. Om vägen tillbaka, om vägen framåt. Om hur det är att steg för steg må bättre. 
 
Något jag också skulle kunna skriva en hel roman om är tacksamhet. Om att vara tacksam för livet och om alla de underbara människor som finns i mitt liv. Jag skulle vilja skriva ett stort TACK. Men delar det jag skrev på instagram istället för att börja försöka formulera allt det där. O texten sammanfattar allt rätt bra ändå :) 
 
 

Ibland får man fira livet med kaffe och kaka!🎉🙏🏻🍰 December har aldrig riktigt varit på min sida, många år har bestått av det ena tunga efter det andra. För två år sen hade jag den värsta tiden i mitt liv och trodde nog inte ens att jag skulle orka tills nästa dag. Men idag år 2016 är jag lyckligare, gladare och starkare än nånsin. Så det finns hopp!✨ Tack till @hencca som fanns där lika mycket då som nu, tack ni i Sverige som stöttade mig genom en otroligt jobbig period och tack till er underbara vänner i Vasa som finns här för mig varje dag❤️ Utan er vore livet inte vad det är! 

#livetivasa #kaffeochkaka #tacksamhet #älskarminavänner #psykiskohälsa #vågaberätta

 

#1 - - Anonym:

<3 <3 <3