Lediga dagar

Kören i onsdags gick absolut helt okej men jag var ganska trött och därmed ganska ofokuserad. Blev en del misstag från min sida och i ett skede blev jag bara störd på mig själv, men over all så va det en bra körövning ändå. Det är kul när man börjar kunna sångerna och mer o mer kan lyssna på de andra stämmorna utan att själv tappa fokus. Tror att det kommer bli en fin konsert!! Eller ja hoppas! Hade varit härligt om ni där hemma hade kunnat höra <3 

Torsdag och fredag va lediga dagar vilket va otroligt skönt. Jag sover oftast inte så länge på morgonen men det är skönt att kunna ligga kvar i sängen på morgonen och sen äta frukost i lugn o ro. Annars har ja hunnit med finskalektion, promenader, fredagsmys, matlagning, lite film, storhandling på minimani och diverse skolarbete så som vårdprocessen, näringslära, etik och svenska. En hel del tenter och andra examinationer framöver så det känns bra att ha fått åtminstone lite gjort ;)


Alla ljuslyktorna här hemma räddar kvällarna..





Idag har det varit sol ute, skönt väder i luften, höstlöven är fina och FN-dagen till ära så vajar finska flaggan i toppen av hovrättens torn. Ganska härlig lördag med andra ord. Solens strålar idag skickar en strimma hopp i tider av massa annat sorgligt :) 



Mitt nyaste tillskott i lägenheten! :D 


När jag kom hem från minimani drack jag kaffe och såg på ett avsnitt av en ny serie. Sen har jag fortsatt med pluggandet, hade riktigt bra flyt i läsandet. Nu ska jag skriva några sista saker och sen blir det paus för att laga middag. Helt skön kombination. Vad som sker sen vet jag inte riktigt men hoppas att helgen fortsätter bra!