I praktikens bubbla

Psykiatriska praktiken är i full gång och två av fem veckor är avklarade. Dock har jag haft riktigt många pass de här två första veckorna så egenligen har jag redan klarat av mer än hälften av timmarna. Dagarna på praktiken är stundtals väldigt långa men ibland går det nog rätt snabbt också. Tempot är rätt lugnt på avdelningen så ibland är det lite långtråkigt men trivs nog riktigt bra med alla personer där och området är intressant ändå! Eftersom jag har haft så mycket praktikpass dessa två veckor så hinner jag inte så mycket annat. Man måste upp supertidigt och därför sova tidigt också. Känns som att jag inte gör så mycket annat än att vara på praktik, äta och sova. Hinner knappt umgås med casper trots att vi bor tillsammans och orkar knappt med gymmet. Trött beskriver inte ens en del. Menmen vi kämpar på! 
 
Annars så har vi stundtals haft riktigt härligt höstväder och det njöt jag av på promenad med amanda en dag. Sen kom vintern på tillfälligt besök till vasa och vi fick två dagar med -6 grader och snö. Det smälte förstås bort igen och nu tycker jag mest att det är mörkt. Då jag är ledig eller har kvällsskift så försöker jag ha sovmorgon. Till frukosten njuter jag av gröt med kanel, äpplen och lingon. Äkta höst! Tänder ljus gör jag också. Annars så har vi hunnit med lite fest i form av ett halarkalas och brobyggarnas destination unknown sitz. Riktigt bra ordnad som alltid och en väldigt flummig o rolig kväll! Utöver det så hängde jag en dag tillsammans med min saknad PIC-polare hencca och fick äntligen catcha up lite med henne. Hon är nog livet! Igår så fick helgen sitt avslut i form av att jag lagade tacos till martina och nadja, innan vi började på med en skoluppgift. Bra söndag ändå :) 
 
(null)
 
(null)
 
(null)
 
(null)
 
(null)
 
(null)

Igår somnade jag sent och sov katastrofalt dåligt. Vaknat si sådär en gång i halvtimmen och antaligen bara sovit typ 3h. Idag är jag trött, har huvudvärk, är på halvdåligt humör och mår allmänt dåligt. Ingen vidare måndag. Men förhoppningsvis sover jag bättre inatt och imorn är en ny dag!