Fastlagstisdag och soliga stunder

Idag var det alltså fastlagstisdag. Jag hade praktik från morgonen. En lugn dag och allt gick riktigt bra, fick göra mycket olika saker! Precis som dagen säger så hör det ju till att äta fastlagsbullar eller semlor idag. Roligt det där med orden förresten. Ber du om en semla i Sverige så får du ju just en sån där bulle med grädde i mitten, medan en semla här i Finland e det vi kallar fralla i Sverige. Ganska intressant hur det kan ha blivit så faktiskt och viktigt att komma ihåg så man får rätt bulle/bröd om man ska be om det på ett bageri till exempel ^^ 
 
Hur som helst så har fastlagsbullar egentligen aldrig riktigt varit min grej. Men i år blev jag verkligen förvånad för jag tyckte att det var supergott. Så antingen har jag ändrat mig eller så var årets ovanligt goda. Igår efter kvällsskift på jobbet var jag på te hos Martina och fick hennes hembakade bullar, MUMS! O idag på kvällen så blev jag bjuden på bulle hos Stefanie. Småsystrarna Backfält är i Vasa så det blev en riktig myskväll med härliga människor. Tack för det <3 
 
 
Vädret idag har annars varit en fullkomlig katastrof. Vi har haft så fint vinterväder med passligt kallt, mycket snö och sol de senaste dagarna. Men idag regnar det vilket resulterar i smält snö och massa is. Usch. Därmed passar det bra att drömma sig tillbaka till den soliga dagen i lördags. Hade ju kameran med på promenad så bjuder på några bilder därifrån. Fotade mest för att det var en mysig eftermiddagsunderhållning och fokuserade inte desto mer på inställningarna, så bilderna blir därefter... Men ni får kanske lite känsla för min mysiga eftermiddag i alla fall :) 
 
Hemma på min gata i stan... Haha! Så här ser det i alla fall ut på gatan där jag bor för er som inte vet! 
 
 
 
 
Göra snöänglar med söt mössa :D 
 
 
 
 
Träffade på Natti och Pepe ute på isen så sen fick jag promenadsällskap :) 
 
 
 
Mysigare vovve får man leta efter <3 
 
 
Nu är årets fastlagstisdag över och det är dags för mig att gå o sova. Är faktiskt ledig imorgon så ska försöka ha lite sovmorgon! Har några ärenden efter lunch men annars egentligen inget planerat. Hoppas dock att jag ska kunna hitta på något trevligt och att det blir en bra ledig dag. Sen kör praktiken nämligen vidare igen. Gonatt på er!