Moments from lately

Helgen som just passerat så var jag ledig. Har nästan jobbat varenda helg på hela sommaren så när man för en gångs skull hade en helg ledig så är det guld värt. Denna ledig helg spenderades med Casper på deras villa i Vexala. Mer om det och nå bilder i ett skilt inlägg senare. 
 
Annars så har den mesta tiden lately gått åt till att jobba och göra andra vardagssaker så som sova, äta, träna på gymmet, fixa, gå till optikern m.m. Har dock hunnit med ett o annat härligt också. En ledig dag förra veckan resulterade i en cykeltur med amanda till stenhaga där vi shoppade allt möjligt. Kvällen fortsatte sedan med en solig skön promenad och pratstund med Natti. Att ha så nära till skog och strand är verkligen vad jag älskar med Vasa! O att prata med nån som förstår en är också guld värt. 
 
Igår då jag slutade jobbet efter en helt galen måndag så for jag direkt hem till julia där vi catchade up om allt möjligt, drack kaffe och taggade inför mallorca. Sedan bytte jag bara hastigt om till skogskläder och sen åkte jag o amanda hem till henne i Koskö. Där hämtade vi bärplockare och hinkar innan vi tog bilen en bit för att plocka blåbär. Plockade varsin nästan full 10-litershink! Dessutom hittade vi lite hjortron och skogen kryllade dessutom av lingon och trollsländor. En alldeles perfekt måndagskväll :) 
 
 
 
Amandas väldigt håriga katt älskar mig eftersom jag gosar med honom! 
 
Nästan mogna! Längtar tills man kan plocka lingon också 
 
Solig och alldeles lagom varm skogskväll 
 
Gummistövlar, blåbärsfingrar och Finlands guld! 
 
 
Idag efter jobbet så har jag bara chillat och ätit middag. Ska även vika tvätt och fixa lite diverse här hemma men kan hända att jag skjuter upp det till imorgon på förmiddagen. Imorn väntar sedan kvällsjobb och efter det har jag bara två morgonskift kvar på den här sommaren. På lördag är jag ledig men då ska jag packa och fixa det sista inför resan. Mot kvällen kommer sedan Martina, Julia och Nadja till Vasa. Vi ska äta middag och ladda upp för semestern. Sent på kvällen startar vi sedan mot Hfors och på söndagsmorgonen går flyget till Mallorca. Sedan väntar åtta dagars välbehövlig semester i värmen :D