Back to business

Att börja skolan idag efter nästan en veckas ledigt va allt annat än roligt, men då dagen väl hade kommit igång så var det inte en speciellt slitsam dag heller så man överlevde nog. Morgonen var inte alls lyckad men första lektionen (svenska) var helt okej så då kändes det bättre. Vi talade om presentationsteknik och allt konstigt kroppsspråk man använder då man talar ^^ 

Resten av dagen flöt på med lunch, praktikinfo, minnesövningar, föreläsning om studieteknik och allmänt flummande i klassen. Tiden från skolan tills jag är hemma brukar va max en halvtimme men den va BETYDLIGT längre än så idag då ja bestämde mig för att cykla via några butiker och leta efter bland annat grön hårfärg. Är diverse sitzar/partyn framöver och då ja inte har någon kostym till utklädnad så är teaterapan i mig taggad på de här med smink och liknande haha. Kom hem med någon slags grön färg plus en tandborstmugg och två muggar ;) 


Kvällen har sen ägnats åt middag, skype, diverse fixande och annars mest att ta det lugnt. Såg en stund på Hela Sverige skramlar-galan för flyktingarna och sen har jag ritat och lyssnat på musik. Sen satt ja en stund på balkongen, som jag ofta gör just före sovdags, och nu ligger ja i sängen! Gonatt på er! 


Har skola för fullt denna veckan plus studerande event onsdag, fredag, lördag plus finskakurs plus körrepetitioner plus annat. Med andra ord får vi se när jag bloggar nästa gång! Men vi hörs när vi hörs :)