Oldies but goldies

Hej hej, galna veckor här som bara flyger förbi. Har inte haft så mycket lektioner nu det senaste, men däremot många tenter och annat. Med andra ord har stora delar av min tid spenderats på tentläsning tillsammans med martina och nadja. I och med sommaren som plötsligt kom med storm så har jag även hängt massa i solen och så lite gym på det. Trots att jag inte tycker jag har så mycket planerat så har jag ofta varit borta hemifrån och inte kommit hem förrän på kvällen. Så medan jag funderar ut vad jag faktiskt har gjort och försöker hitta nå bilder från latest så får ni ett lite nostalgiskt inlägg om lilla JAG :) 
 

 
Vad skulle du ha hetat om du inte hette Emelie? 
Om jag hade varit en pojke så hade jag hetat Oskar. Andra namn vet jag inte om mina föräldrar hade. 
 
Hur var du som person då du var barn? 
Lillgammal, social, modig, pratglad, mogen för min ålder, en funderare och den som brydde mig om folk. Var aldrig rädd för att prata med nya människor och vågade tidigt säga ifrån kring saker. Hade ofta mycket folk runt mig och trivdes nog med det. 
 
Något som har/inte har förändrats sen du var liten: 
När jag var liten så var det länge som jag varken kunde krypa eller gå. Jag satt still och bläddra i en bok, vilket jag var nöjd med. Idag är jag inte så lugn och stilla nåmer, men fortfarande lika intresserad av att lära mig nya saker. Är nog fortfarande ganska trygg och stabil i mig själv också. Går min egen väg gör jag lika mycket nu som då. 
 
Beskriv ditt utseende som barn:
Solbrun hud och ljusblont hår. Lång smal kropp och gröna/mellerade ögon. Ett stort smile på läpparna! O med så där lite underlig stil haha. 
 
Vad ville du bli då du blir stor? 
Har nog drömt om många yrken! Barnmorska var ett av dem som kom ganska tidigt. Före det ville jag bli läkare en period och före det ville jag jobba med djur. Vetrinär eller djurskötare var det nog som gällde. Bonde ville jag också bli. 
 
Vad tyckte du om att göra då du var liten? 
Sporta var ett stort intresse och jag har nog provat ungefär alla sporter som finns tror jag. Fastnade för några av dem och höll länge på det. Fick först en paus då min rygg gick sönder, men träningen finns fortfarande där som ett stort intresse. Annars så tyckte jag om att läsa, skriva och måla/rita. Kunde länge sitta på mitt rum med papper och en penna, och min mamma fick släcka min lampa sent på kvällen nästan varje dag för att jag hade somnat ifrån min bok. Vara med hunden, cykla, träffa vänner och gå på små äventyr va också favoritsysselsättning. Skogen spendera jag mycket tid i och byggde gärna kojor. 
 
Ett roligt barndomsminne: 
Oj jag vet inte om jag har något alldeles särskilt minne som sitter kvar extra mycket, men allt vi gjort vid landstället i Rörvik finns kvar. Sommar med mormor och morfar, släkten, alla fina vänner, fiska, åka båt, fixa i trädgården, sova på studsmattan, bygga kojor i skogen, fira midsommar, kräftskivor, simma och annat härligt. 
 
Har du kvar något från när du var liten? 
Ett gosedjur är nog det enda jag har här i Finland. En tvättbjörn som heter Teddy. 
 
 
Bildbomd från mina tidiga år
 
(null)
 
(null)
En bild på min lagom speciella stil haha
 
(null)
Ytterligare en diffus stil-bild 
 
(null)
Häxan inom mig kom fram ;) 
 
(null)
Två bilder med världens bästa morfar <3 
 
(null)
Idian-syskonen Andersson. Ibland kunde man nog tro att jag hade en indian inom mig. 
 
(null)
Världens sötaste <3 
 
(null)
 
(null)     Stolt storasyster då Simon föddes! 

(null)
 
(null)
Skrattande kockar :D 
 
(null)