Lördagsbrunch

En lördag för några veckor sen så frågade Natti om jag ville komma på brunch och de tackar man ju absolut inte nej till. Så efter en skön morgonpromenad så hjälptes vi åt att fixa brunchmat. Glutenfri morotsscones, hummus med rödbeta, ägg, smoothiebowls, frukt, bär, grönsaker, groddar och juice. Glutenfritt och mjölkfritt när det är som allra bäst. O brunch är ju bara bästa måltiden ever! Skulle jag få välja en sak att äta resten av livet så skulle jag säkert svara brunch/frukostmat. Älskar verkligen lugna och långa frukostar! 
 
(null)
Så där perfekt färgglatt blev det också! 
 
(null)
 
(null)
O detta är vardag om man är vän med en mat/hälsobloggare :) 
 
(null)
 
I skrivande stund sitter jag på flygplatsen i Vasa och väntar på mitt flyg som ska ta mig till Stockholm. På förmiddagen hade vi mognadsprovet så nu är skolan avslutad för denna termin. Hade trott att det skulle vara en större JEEEJ-feelis att få sommarlov men det känns helt ärligt lite som vilken dag som helst. Fick skjuts till flygplatsen av Martina och sa hejdå till henne för en tid. Tror helt ärligt inte att jag har fattat att vi har sommarlov och att det är många man inte kommer träffa på en tid. Dom närmsta vännerna ser man ju nog förstås ibland även på sommaren, men efter att ha vant sig vid att hänga varje dag nu så är ju till och med 2-3 veckor ganska länge. Fast det ska nog bli bra ändå! 

Nu väntar hursomhelst en veckas semester i Stockholm, börjar nämligen jobbet på sjukhuset i Vasa först nästa lördag. Så jag hinner med lillasysters student, släkt/familjehäng, träffa vänner, reunion med gymnasieklassen och lite annat skoj. O vädret ser ut att bli riktigt varmt och härligt. Så jag ska försöka njuta av min lediga vecka. 
 
Ha en bra första junihelg allihopa! 

-   Love   -