Juli och värmebölja

Det är väl absolut ingen som har missat att kommentera vilken värme vi haft den här sommaren. Herregud säger jag bara! Värmen i juli resulterade i att min lägenhet var konstant typ 35 grader varm i en månads tid. Bastun i lägenheten gjorde att jag försökte att spendera så mycket tid jag bara kunde hemifrån. I och med att jag har jobbat massor så va de egentligen ganska lätt att hålla sig borta från hemmet. O när jag inte jobbat så har jag solat, läst böcker, simmat, hängt med vänner, haft familjen på besök och en massa annat skoj. Det tyngsta med värmen var dock nätterna. Trots att jag köpte mig en fläkt så sov jag inte så värst bra dom där veckorna då vi hade konstant 30 grader. Men man ska väl inte klaga. 
 
Nu börjar sommaren lida mot sitt slut och trots att jag har jobbat mycket så har sommaren och värmen gett mig många härliga stunder. Jag tycker verkligen att jag har utnyttnat min lediga tid till max och gjort precis vad jag har känt för i stunden. Jag har vilat och läst och njutit av solen. Jag har träffat härliga vänner, lagat god mat mitt i veckan, haft filmmaraton, haft kaffe-dejter, varit på bio, ätit ute, druckit gott medan solen gått ner, tränat, spelat volleyboll, simmat massor och gjort allt sånt där man kan under sommaren. Vissa dagar har varit tunga och mindre bra, vissa dagar har varit underbara. Men med både ups och downs så kan jag säga att jag har haft en riktigt bra sommar. Jobbet trivs jag superbra på och med några nya kollegor kan jag säga att jag är flera vänner rikare. Great med andra ord! 
 
(null)
 
(null)
Efter mycket om och men så blev mitt hår 25cm kortare också! 
 
(null)
 
(null)
Picknick på stranden i solnedgången 
 
(null)
 
(null)
VACKRA SANDÖ
 
(null)
 
(null)
Denna rödvinsrisotto kan va det godaste jag ätit på hela sommaren
 
(null)
 
(null)
 
(null)
 
(null)
Den här vägen brukar jag gå hem från kvällsjobb 
 
(null)
Plockade blåbär men hitta inte så värst mycket så jag köpte desto mer
 
(null)
Snacks och filmkväll 
 
(null)
Motionera vid Öjberget och fruktansvärd skyltning på naturstigen haha 
 
(null)
Lagade lyxig måndagsmat! 
 
 
Idag har jag varit ledig och bland annat ägnat min tid till att baka. En chokladkaka med ganache och massa dekorationer, och en bakad cheesecake med vit choklad, apelsin och blåbär. Ska ta med dom till jobbet imorgon då jag har mitt sista kvällspass. Efter det väntar bara två nattskift och sen är det slut för den här sommaren. Efter det ska jag vara lite hundvakt och sista sommarlovsveckan spenderar jag med ledig tid i stockholm. Längtar! Nu tittar jag på film och ska så småningom sova. Gonatt!