Simon på besök

 Redan förra sommaren och ännu mer i julas så började jag och simon prata om att han skulle komma hit och hälsa på. O kring valborg hade han nu tagit ledigt några extra dagar för att komma hit. På lördan när han kom så följde martina med till flygplatsen för att hämta honom och sedan blev det bara en lugn kväll med kaffe, middag och besök av diverse fina vänner. Avslutade kvällen med att bara ligga i sängen o prata och kolla på film. Catcha up om livet på olika sidor av östersjön liksom, många gånger så är det ju syskonen jag saknar allra mest! 
 
På söndan vaknade vi upp till snöstorm och snö på marken, kul start på vappen haha. Som tur va fick vi andra planer än hoviska och istället spenderades dagen hemma hos okki me ett härligt gäng av folk. I början var jag lite orolig att simon skulle få tråkigt när han inte kände folk men tråkigt är antagligen det absolut sista ordet han skulle beskriva dagen med. Blev en flummig, spontan och sjukt rolig dag med spelande, musik, talks och allt va som hör en spontan hemmafest till. Riktigt nice att simon klaffade så bra med folk och också hade roligt :D 
 
Vappenkvällen slutade någon gång närmre midnatt då vi kom hem från okki och avslutade natten med lite mer film. På måndasmorgonen var det sen första maj och det är ganska stort här så vi gick till torget en sväng. Köpte remmar och kollade in marknaden före vi gick med amanda och wilkku ner till faros för att köpa glass. När resten av folket sen hade vaknat fortsatte vi till hoviska där vi satt resten av dagen med gänget från gårdagen plus hencca och diverse andra. Äntligen bra väder! 

Måndagskvällen resulterade sedan i invigning av min grill, shit va underbart det är med grillmat! På kvällen kom också både martina, nadja, hencca och amanda o hängde med oss. På tisdagen hade vi inga särskilda planer så när vi hade vaknat och fixat oss så åkte vi mot Jurva där martina hade träningsdag. Simon tyckte det var riktigt kul att få se henne köra så jag och min lilla assistent sprang omkring på racingbanan med kameran i högsta hugg. Galna svenskar haha. Resten av hans tid i Vasa ägnades sedan åt lite mer middagar, sitta hela onsdagen på en uteservering, sightseeing i gamla vasa o sundom m.m.
 
Österbottniska pojkarna lär simon spela caps ^^
 
Fina flickor <3 
 
Suddig screenshot av amandas boomerang. Simon och flickorna :D 
 
 
Martinas härliga in the moment snap :) 
 
Alla sätt är bra utom dom dåliga? 
 
L I V E T 
 
 Simon aka grillmästarn fixar!
 
 
 
 
 
FAN PICTURE ;) 
 
 
Turistgänget på tripp 
 
 
När det var dags för simon att åka tillbaka till sverige så blev jag nästan ledsen och det var riktigt tomt utan honom tillbaka i lägenheten. Men sååå roligt att få ha honom här några dagar!! Riktigt nice att han faktiskt fick se hur mitt liv här e och att han fick träffa de flesta av dom som jag hänger med här. Ser fram emot nästa gång han kommer hit och hänger :D