Midsommar på Fagerö-villan

Då vi vaknade på lördagsmorgonen mådde vi väl ungefär som man förtjänar, men naturligt det efter inte så många timmar sömn. Ganska snabbt hade vi dock piggnat till, ätit frukost och efter det åkte jag, martina, jean och peppi mot backfälts/aurens villa i Fagerö. En ca 2,5 timmes resa då vi hann med att både prata och sova lite. Sedan väntade två härliga dygn med världens härligaste storfamilj/släkt plus diverse fina vänner, återigen fick jag bevis på att det få ställen jag känner mig så avslappnad och välkommen på. På villan fortsattes midsommarfirandet med att äta i mängder (allt från rövarstek och nattis underbara kaka till storfrukost, kaffe hos mormor och hemmagjorda hamburgare), bada balja och bastu, simma i havet, spela kort, lösa korsord, vila, mysa, spela drinking games, sjunga, gosa med hundar och annat som hör villaliv till. Totalt var vi nästan 20 personer men det tänkte man knappt på för det var så naturligt att ha alla där :D 
 
 
Några var lite slitna då vi kom fram <3 
 
Rövarstek är kött som man tillagar riktigt länge i en typ grop under jorden. Ingen aning om hur man gör, har aldrig hört om det före jag flyttade hit och jag skulle tro att det är finsk specialitet. Sjukt gott är det i alla fall! 
 
Delar av gänget! 
 
Såå god kaka! Gå in på Nattis blogg och inspireras av alla hennes goda recept som är mjölk-, gluten- och sockerfria. Här!
 
På lördagen var det regn och storm men då får man mysa inne! 
 
 
På söndagen kom plötsligt solen fram! 
 
Så det firades med hamburgare på terassen :) 
 
 
En gammal bild som inte är från midsommarhelgen utan en bild som Martina tog när hon, jag, julia och nadja var på villan då skolan slutade. Men den visar hur jag njuter av sol, sommar och villaliv så tänker att det passar att avsluta med den i alla fall :D 
 
TACK familjen Backfält/Auren och alla andra inblandade för en skön villa-midsommar!