Sista jullovsveckan

Så var det söndag kväll och imorgon sätter skolan igång igen. Har varit otroligt skönt och kanske välbehövligt med ett långt jullov. Samtidigt så har alla andra skolorna börjat skolan redan för en eller två veckor sen så man börjar känna sig lite off när vi fortfarande har lov. Ska helt enkelt bli roligt och skönt att skolan sätter igång igen faktiskt! Skolmässigt har vi det dock otroligt lugnt nu en månad innan praktiken börjar så åtminstone med schemat blir det lugnt. Men desto mer tid till studieliv, att hänga med vänner och göra annat skojigt. Dessutom åker vi ju till Åre nästa söndag vilket ska bli galet skoj! 
 
Sista jullovsveckan blev verkligen rikitgt bra. I tisdags bestämde jag mig spontant för att åka på besök till nadja så efter lunch tog jag bussen till henne. Vädret var fruktansvärt dåligt med slask, regn och fullkomlig stormblåst, så blev inte så mycket hängande ute. Istället blev det två härliga dagar med träning, film/serietittande, lite plugg, god mat, prat, chill, sovmorgon, lunch i centrum, bastu och vinterbad. Stackars otränade jag fick nästan boot camp i närpes och på torsdagen hade jag sån träningsvärk att jag knappt kunde gå i trappor osv hehe. På grund av de tråkiga vädret har jag tyvärr inte riktigt några bilder.. Riktigt roliga dagar i alla fall så tack Nadja för det :D 

På fredagen träffade jag Casper. Blev lite shoppingtur med saker till hemmet, bilder på det kommer så fort det är klart. Sen en god lunch och kaffemys. På eftermiddagen hängde jag med Julia en sväng och kvällen blev bara en lugn hemmakväll. På lördagen var jag ute på en härlig promenad med Hencca. Prata om allt möjligt och fotografera i det härliga vädret. Kameran var med så ett skilt inlägg med härliga vinterbilder från den kommer så fort jag har laddat över bilderna :) 
 
På kvällen gick jag till Nadja och sen vidare till Johanna där vi hade bestämt oss för att ha förfest. Vi ville nämligen till ollis eftersom vi har varit där på länge. Så småningom kom även Elin, Martina och diverse närpesfolk. Beerpong och andra roliga spel/lekar i äkta Vasa-ära. Sedan blev det en liten detour till bowlinghallen där vi hängde en stund med några från nedervetil och sen vidare till Ollis där det blev en lång och flummig kväll. Mycket folk man inte alls kände som det brukar va på lördagar men också många bekanta, flera man inte sett på länge. Så det blev mycket dansande, roliga samtal och annat random. När vi sen kom hem då det nästan var morgon somnade vi nog minst sagt gott haha! 
 
Efter lite för lite sömn mår man som man förtjänar när man vaknar men såna dagar är rätt sköna på sitt sätt också. Sovmorgon, frukost och sedan ut flera timmar i solen. Vi traska omkring på isen, pratade o skrattade som bara vi kan, gjorde snöänglar och hade terapi i solen. Sen lagade vi morotsbiffar, ris och god sås till lunch. Sen martina gick hem har jag varit på väg att blogga nu i några timmar men allt går lite långsamt när man hela tiden nästan somnar. Jag får en skön kväll i soffan i alla fall. Perfekt söndag :D 
 
 
 
 
 
 
<3 <3 <3 
 
 
Sista jullovsveckan hade inte kunnat bli bättre med gott om vila och kompishäng i massor. Så som jag längtat efter mina fina vänner här under jullovet. Riktigt härligt att få hänga med dom igen <3