En liten bildbomb

Förutom att börja praktiken så har jag ju även gjort lite allt möjligt på dom två veckorna som har gått sen jag bloggade sist så här kommer ett litet bildmaraton med diverse saker jag har sysslat med på senaste tiden :) 
 
Dagen före Nadja skulle åka till Stockholm så samlades vi alla flickorna och åt tacos. Perfekt tjejkväll! 
 
Alla hjärtans dag/Vändagen/Valentines day var en bra dag. Kaffedejt på Sweet Vasa med Casper, middagshäng hos Hencca och en knäpp utekväll på ollis :D 
 
 
Penkkistittande och sushilunch med Hencca
 
Bästa bion med Martina, Jojjo och Lina. Vill man ha en film som påverkar en så tar man denna haha. Vi var så inne i filmen att man nästan blev chockad och gråtfärdig då de tog slut och man kom ut till den gamla tråkiga vanliga vardagen. Jag och martina fortsatte dock hem till henne och hade kompiskväll 
 
Jag åkte hem till Casper en helg och på vägen dit var det äkta vårkänslor. Blev en intensiv men härlig o rolig helg med släktkalas, familjehäng, middagar, hundpromenader och annat :) 
 
Såå otroligt fint! 
 
Hans mammas tokiga boxers! 
 
Hos hans morfar hittar man mycket Volvo! 
 
 
Fastlaskiainen (fastlagstisdagen) firade vi i studielivet lite tidigare för att det inte skulle krocka med sportlovet. Hann inte vara med på programmet under dagen eftersom jag hade praktik. Men på kvällen blev det hankens sitz och fontanahäng. Random och tokig kväll 
 
I fredags när jag hade slutat praktiken så bestämde jag och martina att vi skulle laga mat. Eftersom det var helg så var vi båda sugna på att laga något lite lyxigare så plötsligt hade vi satt igång ett spontant projekt med potatisgratäng med vitlök o auraost, kött fyllt med mozzarella o soltorkade tomater, sallad och balsamicosås. Våra matprojekt brukar ibland vara ganska galna men blir alltid gott i slutändan. Riktigt härlig kompiskväll! 
 
Efter praktiken igår kom nästa spontana projekt i form av att göra varm choklad och gå ut för mig själv på isen en stund i solen. När jag hade druckit oboy så hade jag konstprojekt, fotograferade och sedan fick jag spontant promenadsällskap av Natti och Pepe 
 
På kvällen kom Hencca till mig så då blev det nästa underbara kompiskväll. Lagade avokadopasta med räkor till middag, prata i timtal och äta ben&jerry i soffan framför en film <3 
 
Idag var första lediga dagen och första sovmorgonen, så jag låg lääänge i sängen. Sedan lagade jag brunch till mig själv i form av glutenfria amerikanska pannkakor med sirap, hallon och blåbär. Sjukt gott! Sen blev dagen riktigt lugn med en kort promenad, lite tvätt och filmtittande. På kvällen lagade jag, Julia och Martina mat hos Julia, drack kaffe och kollade på Parneviks. Älskar verkligen dessa härliga kompiskvällar :) 
 
Nu har jag varit hemma några timmar och mest bara chillat. Imorgon har jag kvällsskift på praktiken så tack och lov sovmorgon även då. Dock ska jag nog sova nu ändå. Gonatt!