En helt vanlig ovanlig måndag

Måndag är ju en dag som de flesta brukar uppleva som jobbig eller mindre kul. O en måndag då man börjar jobbet halv sju eller skolan klockan åtta känns förstås inte så lätt. Men min måndag idag var riktigt bra i alla fall. Vi har ju inte alls mycket skola just nu och var därmed lediga även idag. Dock är jag inte alls ett fan av dagar utan planer utan har en förmåga att bli både rastlös och tokig om en hel dag spenderas hemma utan att göra så mycket. Därför är de bästa dagarna dom som man är ledig men ändå gör så där passligt mycket och så var det verkligen idag!
 
Lugn morgon, lunch med martina o casper på åa, en sväng i centrum, två timmars promenad med martina o pepe i kallt men skönt väder och annat härligt. Kvällen avslutades sedan med att jag var på en riktigt intressant föreläsning. Två personer som berättade sina egna historier om depression, ångest, fysiska symtom, panik, självskador, tvångstankar m.m. Väldigt modigt av dem att berätta och inspirerande att höra om svåra tider, vägen tillbaka och det livet som de lever idag. Toppen måndag :) 
 
 
 
En av dom som talade hade tagit otroligt vackra bilder tillsammans med sin man för att illustrera många av dom känslorna som hon har upplevt. 
 
 
Rent naturligt med ämnen som dessa så väcker det både minnen, känslor och tankar för min egen del. Det är skönt på något sätt att höra att andra har samma/liknande problem och att det faktiskt finns hopp om ett "normalt" liv. Men samtidigt så kan minnena och tankarna som kommer upp också vara jobbiga på sitt sätt. Fast jag inte på något sätt skulle vara 100 % kvitt mina problem så känner jag i alla fall att jag kan reflektera kring allt utan att det blir för jobbigt. O ibland är det just skönt att tänka på det.
 
Något som båda talarna hade gemensamt var att de fortfarande delvis har kvar delar av sina problem fast de oftast känner sig helt friska och mår bra. Så känns det också för mig. Liksom jag kan ärligt säga att jag mår otroligt bra men tror ändå att vissa saker alltid kommer att följa med mig. Något som båda två också höll med om var att fast de kan ringa in vissa saker som har hjälpt dem så är det svårt att svara på exakt vad som fick dem att börja må bättre. På samma sätt så har även jag sist och slutligen ganska svårt att förklara hur jag egentligen gick från att må såå otroligt dåligt till att idag må bra och känna mig frisk. Antar att man kanske inte blir helt klok på det nånsin kanske. Utan man får bara kämpa vidare i livet ^^
 
Några reflektioner en helt vanlig ovanlig måndagskväll! Tack för mig och godnatt finisar!