Vasa Stockholm Vasa

Hallå bloggen, förlåt att du har varit lite bortglömd de senaste två veckorna! Har haft riktigt fullt upp med allt möjligt så tiden att skriva har liksom inte riktigt funnits och med mycket som hänt så ligger energin och fokuset också nån annanstans. Men jag vet ju att jag innerst inne älskar att dela med mig av mitt liv så motivationen till att skriva kommer alltid tillbaka fast det blir lite pauser här o där. På dessa två veckor har det hänt så mycket att det skulle kunna bli flera inlägg men det orkar jag inte riktigt så ska göra ett försök att bara sammanfatta alla händelser, känslor och tankar istället. O vid det här laget är vi ju rätt vana vid mina maratoninlägg ;) 
 
Sista sommarlovshelgen blev riktigt lugn utan några större planer. Bara fixa i lägenheten, promenera längs favoritplatserna vid havet, kolla film och mysa i soffan. O på bästa sätt slutade helgen med ett kärt återseende. Världens bästa PIC-polare Hencca kom till Vasa och ÄNTLIGEN fick vi ses igen efter mer än 3 månader, länge sen jag var så glad att se någon! Sen drog skolan igång med full fart, 100 % från dag 1. Förstås kul att se alla igen och på sitt sätt roligt med lektionerna också, även om 8.30-16 varje dag kom som en liten chock. Med skolan här i Vasa kom även studielivet och första veckan var det Back to school som gällde. Slutade lite sådär men före det en riktig superkväll med sköna människor :)
 
 
Havet gör mig alltid lugn! 
 
Det finns ingen annan i hela världen som är som hon! <3
 
 
 
 
Efter första skolveckan blev det sen en spontanresa tillbaka till Stockholm. Hela sommaren har Martina pratat om att besöka min hemstad och gå på STCC som är på Solvalla första helgen i september, och på ett lite spontant vis blev det till slut av. Vi tog flyget till Arlanda där mamma väntade och sedan åkte vi hem till Farsta igen. Dit kom också Martinas racingkollega Oskar och sedan hade vi vinkväll i soffan innan vi somnade gott. Tiden i Farsta blev inte så värst långvarig för morgonen efter bar det givetvis av till Solvalla och på lördagskvällen därifrån via förortspizzerian i Huvudsta till vikingbåten som tog oss till Finland igen. En kort, intensiv och riktigt klockren stockholmsvisit faktiskt. Finns få människor jag har så roligt och trivs så bra med som Martina så det va härligt att få en helg med henne och det va riktigt skoj att få lära känna Oskar mer också! Dessutom är det ju inte alla som har varit på STCC och roadtrip tillsammans med två racingfantaster :D 
 
Så hur i hela friden ska jag beskriva solvalladagen då!? Jag var nog mållös och alldeles i chock, men ändå har jag tusen saker att säga om de. O egentligen så är nog största chocken hur galet spännande och roligt det var! Hade nån sagt till mig för ett tag sen att JAG av alla människor skulle befinna mig på ett av Sveriges största racingevent och dessutom typ älska de så hade jag garanterat trott att dom skämtade. Men här står vi. Jag har gått från att nästan hata bilar, vara rädd för att köra osv till att njuta av racing och vilja lära mig mer. Att se på det hela med just dom där två va såklart perfekt för de kunde ju förklara allt ja inte fattade. O en sak kan ja säga, det finns ingen annan sport som ger sånt adrenalin bara av att titta. Kanske är det faktiskt så att jag är lite fångad av den där världen för plötsligt hörde jag mig själv säga att jag vill prova själv nån gång. O vem hade kunnat gissa det? Martina va snabb att säga att jag absolut inte får köra hennes bil (xD) men tror och hoppas att hon ska lära mig nån gång ändå. Haha ^^
 
 
Ni måste ju hålla med om att det är rätt komiskt att jag kan se så glad ut bland alla bilar? Blev många intryck av alla människor, sportbilar, söta små hästar, prinsbilar, racingförare, höga motorljud, bilar som brinner, folk som vant släcker, galna omkörningar, applåder och annat. Fascinerande hur det va som att hela Solvalla var inkapslad i en särskild liten bubbla, plötsligt var vi i racingens coola värld. En annan reflektion under dagen var att det kanske inte bara är jag som förvånar. Titta bara på Martina. Inte är det väl möjligt att vara en modeintresserad, blond och söt flicka samtidigt som man älskar adrenalin, gärna smutsar ner sig och lever för racing? Det går ju inte ihop. 
 
Observera ironin i det hela. JAG är fullt medveten om att det absolut går att vara båda två. O vid det här laget så känner jag henne så bra att jag vet att hon fullkomligt rockar båda sidorna och jag är riktigt imponerad av folk som vågar utmana fördomar, stereotyper och trender. De e viktigt att komma ihåg att saker inte alltid är som de verkar. 
 
 
Dagens hashtags: 
 
#STCCsolvalla #bättrehästar #adrenalin #vårfavoritmorin #racingensvärld #fångad
 
 
Tack till österbottningarna för en annorlunda stockholmsresa! :D 
 
 
Aningen trött och med något skumt virus i kroppen återvände jag (mycket glad) till Vasa och där fortsatte livet med samma höga hastighet. Skolan har rullat på och det blev en lite kortare än man trott då några lektioner föll bort. Första praktiska delarna ha börjat och fortsätter nästa vecka, jag hoppas att det blir roligt! Just nu är det kirugi, inremedicin och mycket läkemedel på schemat. Utanför skolan så har studielivet också tagit riktig fart och med denna veckans gulisintagningar så har det inneburit en hel del fest o annat skoj även för mig. Två dagar med kollande på klädstreck, två dagar på ollis och två dagar med mina underbara vänner. Utöver det så blev det superbra förhäng med Hencca på tisdan, amarillomiddag med Ellen, Julia o Nadja på onsdan, solhäng o prat med Martina igår på dagen och igår spenderades även hela kvällen med Casper. Roadtrip, middag och solnedgång på stranden. Idag blev det sedan sovmorgon, lunch på Pinchos och plugg med Nadja, bra sätt att spendera ledig fredag :) 
 
 
OUR OWN WAY <3 <3 <3 
 
 
 
 
TIll er som har orkat läsa enda hit säger jag HI FIVE haha och tackar för mig, åtminstone för en stund. Lovar ännu att publicera några bilder på lägenheten men det får bli senare för nu ska jag återgå till seriernas värld och bara vila. Jag tror nämligen att jag har lyckats ge mig själv en spricka i revbenet och smärtan gör att jag har lite svårt att fokusera på annat... Förhoppningsvis går det över snart! Ha en bra kväll och helg mina fina vänner. 
 
Love <3