Gamylis 2016

I lördags var det äntligen dags för brobyggarnas event Gamylis! Hade först inte tänkt gå men sen ändrade jag mig helt och då kändes det plötsligt självklart att jag skulle vara med. O tur va väl det för det blev verkligen superlyckat på alla sätt och vis!! Gick tillsammans med nadja och julia på lördasmorgonen mot hovrätten där det va samling 11.30 och på vägen dit hann man nog fundera vad man hade gett sig in på. Vi var nog lite nervösa igen som på vår egen gulis haha. O för er som faktiskt inte har nån aning om vad detta är så är gulis en ny studerande här, gulisintagning är typ som Sveriges nollningar och gamylis är som en gulisintagning fast för äldre studerande :) 
 
Sedan blev vi indelade i lag och fick färgade band att ha runt huvudet, en karta med alla punkterna och lite annat. O sedan hade man sju timmar att hinna med alla stationerna innan det var deadline och samling på ollis. Så efter det for man tillsammans med laget gåendes runt hela Vasa och gjorde den ena tokiga o roliga saken efter den andra. Stafetter i sand, simma naken i iskallt vatten, kasta vattenballonger på en spikhjälm, skjuta pingisbollar med hemmagjord kanon, frågesport, musikquiz, göra flest saker på tid, hinderbanor, klurigheter och samarbetsövningar. O sen förstås muta alla punkthållare. Sjukt rolig dag verkligen!! 
 
Team "hit me bebis one more time" (Bilden lånad av brobyggarna ^^)
 
 
Efter att ha köat lite till ollis väntade sedan klädstreck. På ollis alltså.. No words needed! Men jag kan lugnt konstatera att det inte var något jag trodde att jag skulle göra haha men kul va de ju ändå. Med alla kläder på igen  väntade sedan en riktigt rolig kväll med alla härliga människor. Feelis på topp! 
 
 
Skulle kunna säga massor mer om gamylis men tror ändå att vi lämnar det så här. Det är ändå så svårt att faktiskt på riktigt beskriva feelisen... Riktigt toppen var det i alla fall och kanske den bästa dagen/kvällen jag har haft på riktigt länge! Ojoj många superlativ blev det visst i detta inlägget men det är väl bra? :D 
 
Så tack Brobyggarna, laget, punkthållarna och alla andra härliga folk för en riktigt nice gamylis16!! De där me gamylis gör jag nog verkligen om :)