Då bitarna faller på plats

Senaste veckan har här i Vasa varit solig och för min del en riktigt bra vecka så där över lag. Skulle haft en hel del skola men blev i slutändan ledig massor på grund av en lärare som var sjuk så vi hade bara skola måndag och fredag. Visserligen har vi desto fler inlämningar, uppgifter och virtuella tenter men i och med att lektionerna föll bort så har vi haft tid att fixa sånt. Varje dag den här veckan har jag faktiskt pluggat själv eller träffats med någon och pluggat. Gjort instruktions-/redovisningsfilmer i vår praktiska kurs om operationer, skrivit på grupparbeten m.m. Känner mig stolt över det jag har åstadkommit! 
 
 
I övrigt har det varit mycket studieliv och kompishäng denna veckan också. Veckans väder med strålande sol, vackra höstfärger på träden och stundtals varmt i luften kom verkligt perfekt samtidigt som vi fick några dagar ledigt. Underbart att få njuta av pratstunder, promenader, middagar och häng i solen. På måndagen hade ÅA sin årets gulisintagning med disneytema så då var vi och tittade på klädstrecket som brobyggarna och SSHV höll i. Riktigt skoj med 101 dalmatinerna, High school musical, Lejonkungen och andra bra utklädnader. Efter gulisen följde sedan en spontan utgång med Rebecka och efter förfest hos mig dansade vi loss på Ollis. Kvällen slutade sedan, som så många andra gånger, med mat, prommis och nattliga talks! 
 
 
 
Med veckan följde sedan fler sovmornar, myskväll hos hencca, åa-lunch, pluggdag hos julia och på onsdagen en riktigt drömmig eftermiddag/kväll i solen tillsammans med Ellen. Vi köpte pizza och öl som vi sedan satte oss på en brygga och njöt av. Vädret var alldeles på topp med höstiga färger, värme och strålande sol. Massa bra talks och random inslag med en man som ville att vi skulle passa hans båt haha. Sedan gick vi mot ollis där brobyggarna sålde biljetter till gamylis så det är nu vad vi ser fram emot. O självklart skulle vi även ha med oss våra vänner så Nadjas idé att vara åskådare föll lite när vi köpte biljett till även henne ;) 
 
 
 
 
På torsdagen var det dags för skolårets första sitz och även min första sitz på ollis. Förhäng hos Elin med diverse härligt folk, en riktigt annorlunda sitz med färjetema och sedan en superkväll på vår favoritbar. Så sjukt glad över alla härliga människor i denna stad, finns många jag aldrig skulle vilja klara mig utan! Kom hem i helt bra tid och hann sova helt okej innan veckans sista skoldag. Fick dessutom diverse ärenden uträttat, klarade av butiksprojektet med Hencca och sedan hade vi taco- o movienight hos mig. En kväll på vårt sätt kan man lugnt konstatera men så ska det väl vara med PICs <3 
 
 
 
Idag sov jag tills klockan var över 11, det händer aldrig så troligtvis var det något jag behövde. Sedan har jag haft lugn dag för mig själv. Tagit en liten sväng till centrum där jag bland annat köpte en ny tröja, kollat på idol, tvättat och lite diverse. Nu ska jag fixa de sista här hemma och sedan ta mig iväg till Hencca där en kväll med henne och Cessi väntar. Ska bli supermysigt! :D 
 
Idag vaknade jag inte alls på rätt sida men tack o lov var det något som vände hyfsat snabbt sen. Faktiskt så har det för det mesta varit på det sättet lately. Jag har fortfarande dåliga dagar, fortfarande stunder då allt känns skit, fortfarande moments då jag gråter hysteriskt, fortfarane saker jag kan må dåligt över osv. Men det är liksom helt okej och jag har lärt mig att acceptera dem. O att bara låta dom dåliga stunderna finnas och även våga ta in de jobbiga känslorna har gjort att dom tycks gå över mycket fortare. Jag kan prata om de jobbiga stunderna utan att må sämre eller skämmas. Dessutom är min övervägande känsla att bitarna faktiskt faller på plats och livet känns för det mesta så otroligt bra. Jag skulle inte ens vilja ta bort de jobbiga känslorna för nånstans är de en påminnelse om att jag lever. Varje dag blir jag bättre och bättre på att leva i nuet, göra vad jag mår bra av, njuta av små saker i vardagen osv. Jag trivs med att vara där jag är, jag har så fantastiskt underbara människor runt mig och jag är även sjukt stolt över att jag har kommit dit jag är idag. Bara några reflektioner.
 
Ha en härlig kväll och helg alla ni som läser! Love <3