Charging our battery

Precis som en telefon eller vilken annan elektronikpryl som helst så har även vi människor ett batteri som behöver laddas. Ingen orkar springa på i samma takt alltid utan att ibland stanna upp och liksom ladda. För att orka behöver vi tid att andas, vila, skratta, prata med våra vänner, sova, äta, göra saker vi mår bra av osv. Det här har varit en sån där helg då det känns som att man verkligen har laddat upp batteriet. Inte bara laddat några procent som man ibland gör utan liksom verkligen har laddat. De e så sällan jag har en långhelg som inte i förväg är planerad alls. Otroligt skönt!
 
Största delen av helgen har spenderats med Martina och idag kom Hencca hit på brunch o typiskt partner in crime häng. Att chilla med två av dom som betyder allra mest i världen är verkligen det absolut bästa sättet att ladda mina batterier, kan inte förklara hur glad dom gör mig. Förutom morgonens brunch så har helgen ägnats åt tacomiddag, att få lite skolarbete ur världen, tända ljus och massagespa på golvet, en stunds lugn tid för mig själv, lååånga pratstunder, nattliga spontaniteter haha, välbehövlig shopping, sushilunch och idag besökte vi en mysig naturstig i Sundom. Tror faktiskt inte att helgen hade kunnat bli så himla mycket bättre :) 
 
 
Vädret har varit sjukt blåsigt men också soligt och helt underbart! 
 
Igår fick jag spontan lust att baka muffins! Tror kanske att jag har bakat muffins typ en gång tidigare i livet så vet inte riktigt var den idén kom ifrån. Men bakning är skoj!
 
 
Ett bättre sätt att starta dagen på får man leta efter <3 
 
Där ute i skogen planerade vi att utforska fler naturstigar runt vasa ;) 
 
 
Nu ligger jag i soffan inbäddad i min mysfilt och lyssnar på musik. Det är skönt att känna att jag har ro att bara ta det lugnt, inte behöva göra något särskilt liksom. Har nyligen ätit middag och fixat i köket så nu kan jag med gott samvete bara chilla före sängdags. Känslorna är lite överallt och tårarna har runnit en stund på kvällen. Men det är liksom på ett bra sätt. Det känns skönt, det känns helande och det känns rätt. Det är en påminnelse om hur fint livet är och jag är så glad att jag kan känna alla de där känslorna. Så därför bara låter jag tårarna komma. Liksom omfamnar känslan och lämnar med att känna mig lättad. 
 
Imorn börjar en ny vecka med skola, tenter, kompisplaner, halarkalas och diverse annat. Men jag känner mig redo för det! Hoppas att ni som läser också haft en fin helg och fått ladda era batterier. Jag avslutar med ett av alla mina quotes, som beskriver de fina människorna i mitt liv <3 
 
"There are some people that make you laugh a little louder, smile a little bigger and live just a little bit better."