Livets bergochdalbana

Livet är verkligen som en bergochdalbana. Det växlar mellan att vara bra och dåligt, roligt och ledsamt osv. Man är pigg och taggad ena stunden för att vara trött och omotiverad en annan stund. Känslorna går upp och ner, tankarna svänger och upplevelser får vi av alla slag. Så jag antar att man får försöka välja om man ska hålla sig fast krampaktigt och hoppas att åkturen tar slut, eller om man ska sätta upp armarna och ropa av förtjusning. Jag försöker så gott jag kan att göra det sistnämnda och för det allra mesta så njuter jag av både topparna och dalarna. Även denna veckan har innehållit allt möjligt, härligt med variation ;) 
 
Jobbade natt en dag.. Mycket lugnt och hände inte så värst mycket, men några intressanta saker fick jag ändå se och göra. Imorgon jobbar jag kväll och det blir mitt sista pass på korsholm!
 
 
Brobyggarna ordnade Destination Unknown, sjätte första sitzen. Förra året var det absolut en av de bästa sitzarna och i år toppades det faktiskt. Hade en superrolig kväll! Bra anordnat, kul program o tävlingar, glatt bordssällskap, många random moments och en bra efterfest på ollis. Kvällen var allt vad jag har saknat med studielivet då jag haft praktik. O det som gjorde kvällen som bäst va att jag hann chilla ordentligt med så många härliga människor. Så tack till brobyggarna och alla inblandade :D 
 
 
 
På fredagen var man så där halvpigg så tur att vi var lediga. Jag och Nadja promenerade i solen, var på lite minishopping och sen en sväng på Fazer café. Bra dag! 
 
 
Mådde inte på topp efter att ha varit ute så jag somnade när jag kom hem. Misstänker att jag är på väg att bli sjuk då jag är lite hes, har ont i halsen och känner mig alldeles svullen. Menmen jag kurerar mig så gott jag kan! Mådde bättre mot kvällen och jag gick hem till Martina. En liten promenad och sedan en skön myskväll i soffan med min fina <3 
 
 
Idag är en sån där dag då jag tar en minut i taget. Inte haft något särskilt men har varit på promenad och dekorerat min vas med en liten hortensia bland annat. 
 
 
<3 <3 <3 
 
Idag är annars en tung dag men så är det väl bara vissa dagar. Jag försöker att acceptera.