En lite annorlunda stockholmstripp

I onsdags var det dags för mig att åka till stockholm igen. Har ju inte varit där sen sommarlovet och om det inte vore för att jag hade något särskilt att göra där så hade jag väl troligtvis inte åkt dit nu heller hehe. Hursomhelst så blev det en riktigt bra resa trots att den var kort och intensiv. På onsdag eftermiddag gick jag till tekniska där jag mötte upp de ansvariga från novia som jag skulle åka med. Planen var för er som inte vet att besöka saco-mässan där jag skulle va med och representera novia o försöka få fler svenskar att komma o studera i Finland. Hade aldrig träffat de från novia som jobbar med marknadsföring m.m. men alla va riktigt härliga så det kändes snabbt bra. 
 
Flygresan gick snabbt o smidigt och redan på arlanda möttes vi av lite storstadskaos. Mycket folk, arlanda express som stod still pga obehöriga på spåret osv. Klassiskt stockholm. Men härligt att va där på sitt sätt också förstås! Mötte direkt upp mamma och simon vid centralen och så gick vi till bästa asiatiska restaurangen på buffe. Mysig kväll med dom!! Kom sen till hotellet vid stockholmsmässan och njöt av ett bad, en STOR säng och att bara ligga o se på tv :) 
 
Såå kul jag kan ha med dom där två! 
 
 
 
På torsdagen vaknade jag utvilad och gick sen ner för att äta världens härligaste frukostbuffe tillsammans med Jenny. Så otroligt lyxigt att få sova nån timme extra i en skön hotellsäng och sen äta god frukost. Efter det gick vi till mässan. Största delen av dagen var det helt proppfullt och riktigt skoj. En del reaktioner va väl typiskt insnöade svenskar med folk som ska "usch för finland" eller bara inte visste något alls. Men sen var det också många som var väldigt positiva och intresserade. Hade nog inte väntat mig att folk seriöst skulle fundera på att söka så det var roligt!! O ju fler som ställde frågor om hur det är att studera här, varför jag valde de, hur de skiljer sig från sverige osv, desto mer insåg jag också hur nöjd jag är över mitt val :D 
 
Fin utsikt från hotellet 
 
 
 
Röd-vit vägg, rödrandiga tröjor från marimekko och marianne-godisar matchade ;) 
 
 
På torsdagskvällen efter mässan blev jag hämtad av mamma, simon och olivia. Sen åkte vi till farsta centrum där jag bland annat köpte nya vinterskor som jag är riktigt nöjd med. Sen blev det middag, lite kattgos, kolla in hur familjen har renoverat i lägenheten och sen kaffe med jonas o micaela. Skön kväll som avslutades med en lugn stund tillbaka på hotellrummet. På fredagen var det sen dags för mässan dag 2 som fortsatte ungefär på samma sätt som torsdagen. O efter det bar det av mot arlanda och tillbaka till Vasa! 
 
Riktigt skoj dagar fast det blev kort och trots att jag inte alls hann träffa vänner osv. Kändes som en kul grej att få representera novia och prata om något som jag tycker om. Även riktigt roligt att träffa nya människor från novia och åbo akademi :)