Spontan Finlandsresa

Enda sedan sommarlovet började har jag vetat att juni skulle bli min lugnaste månad eftersom heltidsarbetet börjar 27 juni och sedan håller på 8 veckor framåt. Nu de senaste veckorna har jag dock hoppat in lite extra pass plus haft mycket att göra. Men nästa vecka blev det inget jobb och hade inte heller några andra planer. Så vad gör man då? Jo man bokar en resa till Finland! 

Eftersom jag inte vet om jag kan åka senare i sommar så kändes det rätt att passa på nu när jag har en veckas ledighet. Jag saknar Finland och många personer enormt mycket så min magkänsla sa till mig att det var rätt att åka. Men så här spontan brukar jag nog inte vara haha. Eller jag gillar att vara spontan, men jag är också lite kontrollfreak och brukar föredra när saker är organiserat o planerat i tid. Med andra ord: att boka en flygresa mindre än 12 timmar före avgång hör inte till vanligheterna ^^ 


Vad som ska ske denna veckan är rätt oklart, ska nog börja med att varna folk att jag kommer. O sen hoppas jag att jag hinner träffa så många som möjligt! Flyger till Vasa idag iaf och sen tar jag båten från åbo på söndag kväll. Så en vecka har jag på mig och jag är sååå taggad! Update om mina spontana äventyr kommer sen :) 


Imorse när jag gick hemifrån så kom mamma upp och kramade hejdå. Hennes första reaktion på detta var nog att jag är fullständigt knäpp. Men nu sa hon att hon tycker det var ett bra beslut, att hon tror att jag hade ångrat mig om ja inte åkt och att hon är glad att jag kan vara spontan. Det glädjer mig. Nu ska jag återgå till min musik och halvsovande här på väg till Arlanda, är rätt trött när det inte blev föör många timmars sömn. Men glad e jag också. För det känns som jag är på väg hem <3