Semestervecka i Finland

Resan till Finland blev så spontan att jag varken hann bli nervös eller förbereda mig desto mer. Normalt har jag alltid resfeber när jag ska åka nånstans, spelar ingen roll om jag ska åka till ett nytt ställe eller nånstans jag har varit tusen gånger. Tror inte egentligen jag oroar mig speciellt mycket, för jag är nog ganska lugn som person, men jag blir alltid rastlös osv före jag ska resa. Denna gången kom resandet så snabbt på att jag bara hann packa snabbt och sova några timmar före jag skulle upp igen. Aningen kaosartat men ändå lugnare på något sätt. 
 
Flygresan gick snabbt som vanligt och plötsligt klev jag ur planet och möttes av ett väldigt blåsigt men soligt Vasa.  Tog en taxi till lägenheten och skönt nog stod den kvar som jag lämnade den. Underbar känsla att vara där igen, mitt hem är verkligen på urmakaregatan. Bara att vara i Vasa igen kändes såå otroligt bra, det är skönt att veta att jag valde rätt som flyttade dit och jag är tacksam att jag trivs så bra. Bestämde mig för att åka upp till martina redan samma eftermiddag men jag hann ändå med en promenad, några ärenden, att stöta på lite bekant folk och att äta lunch. Underbara Vasa, en riktig sommarstad! 
 
Aldrig har jag känt mig så hemma som här. MITT hem!
 
 
Tog sedan bussen norrut, en bussfärd som tar lite av en evighet när den ska stanna var och varannan meter, men ändå riktigt mysigt med lite sightseeing. Kom fram till Kokkola och möttes av bästa backfält. Sedan väntade några dagar i mysiga nedervetil. Vädret var för det mesta otroligt bra och när martina inte jobbade blev det promenader, pratstunder, solande, god mat, skogsutflykter, gå runt på stan i kokkola, sommarcafe med våfflor, kompishäng och annat härligt. Såklart även skrubba rallybilen och sånt som hör till i backfältslivet. En kväll träffade jag Casper så då blev det roadtrip till jakobsstad i en gammal cab, besök på i ranis höga torn och kaffe hemma hos honom. På onsdagen och torsdagen på dagen jobbade alla så då hängde jag och simone själva. Cyklade, besökte grannar, åt lunch hos farmor, var ute med kaninen Fluffen i koppel, simmade och annat skoj, hon är verkligen underbar den där minsta backfält. Bra dagar helt enkelt :D 
 
Kaninmys <3
 
När Wilma ska flirta sig till något gott att äta haha... 
 
Som jag älskar dessa promenader! O pratstunderna som hör till är guld värda <3
 
 
Våfflor med äpple, grädde och toffeesås är godaste på länge 
 
Njutning på hög nivå!
 
 
#ontopoftheworld
 
 
Härliga Nedervetil och underbara Simone <3 
 
 
Onsdagsgänget :) 
 
På äventyr med Casper
 
 
Lite reklam och inblick i Martinas racingkarriär :D 
 
På torsdagen var det dags att åka vidare mot Nadja i södra österbotten och då familjen backfält skulle till sommarstugan så kunde jag åka med dem. När vi kom fram passade jag på att simma i havet en sväng och prova badtunnan o bastun med Simone innan Nadja kom o hämtade mig. Hos Nadja följde sedan en underbar midsommar med allt som hörde till. Började midsommarafton med lyxig frukost och simtur, sedan åkte vi till Elin där det plockades blommor, lagades mat, snickrades ihop egna bänkar och allt som kan behövas för en lyckad midsommarfest. Efter att vi hade åkt hem o fixat oss var vi sen ungefär 30 personer som firade midsommar hela kvällen/natten med musik, prat, god mat, beerpong, lekar osv. Tack o lov hann jag också träffa bästa Julia. Midsommardagen fortsatte sedan med släkthäng hos Nadja, förfest och sedan åkte vi till Fagerö. Där träffade jag Martinas systrar Stefanie o Linn så blev först lite god mat o häng på deras villa innan jag gick in till festområdet på Fagerö. Svårt att veta vad jag ska kalla det egentligen men det är lite som ett festivalområde med disco, bar och paviljong, ett riktigt sommarställe helt enkelt. Bra och riktigt random kväll/natt som slutade på morgonkvisten med tårar av skratt ;) 
 
Husbilstur med familjen Cirkus ;) <3 
 
Svårt att inte bli på bra humör när man vaknar till detta!
 
Festförberedelser :) 
 
 
<3 <3 <3 
 
 
Midsommar när den är som bäst! :D 
 
 
Vad skulle jag göra utan dig <3 
 
 
 
Fina flickor ^^
 
Midsommarfest dag 2 
 
 
 
På söndagen åkte jag sedan mot Åbo och vidare till Stockholm igen. Mycket glad efter en finlandsvecka som blev till succé. Om detta blir min enda hela semestervecka på hela sommaren så är jag trots allt otroligt glad att den spenderades just så här. Midsommaren blev verkligen något utöver det vanligt och helt olik mina tidigare midsomrar. Dessutom hann jag ju under veckan med både det ena och det andra. Så tack till alla vänner, familjer och annat underbart folk i Finland för att ni förgyllde min vecka :) 
 
Slutsats: 
1. Finns få ställen som jag trivs så bra i som i Österbotten
2. Jag har världens bästa människor i mitt liv
3. Spontant är bra!! 
 
#1 - - Anonym:

Rolit att ha dig här ❤️ Va många o fina foton 👍🏻ha så gott hälsningar mamma i cirkus Backfält 😄