Mot Stockholm igen

Resan till Finland blev otroligt lyckad trots att den va oplanerad. När jag kom till Vasa i måndags åkte jag en sväng förbi lägenheten och efter det blev det först några dagar hos Martina i Nedervetil och sen vidare till Nadja i Närpes. Har hunnit med massa roligt samtidigt som det verkligen kändes som semester och vila, så jag är glad att jag bestämde mig för att åka :)
 
Idag åkte jag buss från Närpes på eftermiddagen och nu på kvällen gick jag på båten i Åbo, kommer till Stockholm igen lagom till morgonen och sen blir det direkt till jobbet. Kan tyckas lite stressigt men det kändes som ett ganska bra alternativ ändå. Min hytt är riktigt mysig så funkar lika bra att sova här som i sängen i Farsta.
 
Just nu ligger jag i en solstol uppe på översta däck. Fast det är molnigt ser man lite av solen och det är varmt i luften. Tårarna rinner och jag kan inte riktigt sluta även om jag skulle vilja. Efter en så bra vecka i Finland känns det återigen jobbigt att åka tillbaka till Sverige. Helst vill jag bara att sommarlovet ska vara slut så att jag får åka tillbaka till Vasa. Saknar det livet. O det känns lite tråkigt, men jag kan liksom inte hjälpa det. Skäms på ett sätt över att jag verkligen inte längtar till Stockholm och det känns ganska jobbigt att ingenting i min svenska vardag får mig att längta dit. Självklart saknar jag folk men fast jag är där ses man inte liksom och nånting med hela mitt svenska liv känns bara inte rätt. Svårt att förklara men jag behöver skriva om hur jag känner fast det låter dystert.
 
 
Nu ska jag gå o sova. Efter en midsommarhelg med ganska lite sömn är jag ganska trött. Så fort jag har tid i veckan ska jag visa bilder och berätta mer om min finlandsresa.
 
- Stay tuned -