Lördagsutflykt till Utö

Mamma har länge pratat om att hon vill paddla med oss barn så när vi alla fyra för en gångs skull var lediga samtidigt så bestämde vi oss för att göra det i lördags. Både jag och Olivia var lediga denna helgen, och mamma hade fortfarande semester, så det var passande. Dessutom hade jag pratat länge med Helena om att komma ut till hennes sommarstuga så därför bestämde vi oss för att paddla därute och på det sättet kunde jag förutom att hänge med familjen även träffa både Johan, Helena och familjen Rindborg. Perfekt :) 
 
Vi ställde klockan ganska tidigt, fixade picknickmat och sedan tog vi första båten till Utö. O på 45 min är man ute på denna vackra ö i Stockholms södra skärgård. När vi kom fram gick vi till Johan på aktiv skärgård, va verkligen bättre än jag hade kunnat tro att träffa honom igen. Vi fick hjälp med diverse inför paddlingen och sedan begav vi oss ut på vårt paddeläventyr. En perfekt solig dag för kajakpaddling och det va verkligen skönt att stanna för fika, hopptornskul osv. Efter paddlingen hämtade Helena oss med flakmoppe och på vägen mot deras sommarstuga har jag nog aldrig skrattat så mycket. Sedan blev det strandhäng, prata om allt o inget, fika på rindborgs sommarstuga och annat mys :D 
 
Stockholms skärgård är lätt det bästa med Stockholm! 
 
 
Galet gäng på flakmoppetur ^^
 
Världens bästa syster! 
 
Det kristallklara vattnet, silkeslena sanden och lilla sjöjungfrun gjorde att man nästan glömde för en stund att man bara var på en skärgårdsö i Sverige ;) 
 
 
Syskonselfie <3 
 
 
När vi kom tillbaka till fastlandet kom det dåliga vädret men då hade vi redan fått en underbar solig dag, så det gjorde inte så mycket. Dessutom var man nästan alldeles mosig av all sol. Precis som man ska va efter en sommardag. Det är inte ofta hela familjen gör saker på det där sättet men mysigt var det i alla fall! Så tack familjen, Helena, Johan och alla för en superhärlig dag!