Början på nått nytt 1.0

Torsdag var de alltså dags för brobyggarnas sitz för den här terminen! Destination unknown på hösten va absolut den bästa sitzen jag varit på hittills och det är allmänt känt att brobyggarna anordnar riktigt bra event, så jag va riktigt taggad innan. Hencca kom till mig före sitzen så att vi kunde sminka oss, fixa hår och tagga tillsammans. Som alltid med henne har vi riktigt roligt och snygga blev vi också om jag får säga det själv! Sen avslutade jag, Hencca, Becka o Janina med tequilashots före vi gick mot sitzen. 

Vi kom bland de första till sitzen vilket är skönt för sen blir det alltid massa kö när det e så mycke folk. Feelisen va på topp bara man klev in på kulturhuset fanny, där sitzen va, och många underbara vänner va där. Ja gillar minglet där före då man får prata me alla o ta selfien haha. Har någo vagt minne av att ja skrev efter destination sitzen att folk här allti känner varandra men att de flesta är nya för mig, så är de kanske inte helt längre hahah. Som alltid före sitz är de en härlig spänning i luften. Man e liksom spänd på att få se vad som ska hända. Brobyggarna va fina i sina sombreros och mexikanska teman i alla fall ;) 



Lugnet före stormen haha! 

Förstås presenterade de sin nya härliga styrelse, tror verkligen att dom kommer göra det superbra! 


Sitzen va riktigt riktigt lyckad! Jag hade bra bordssällskap och allt va anordnat på ett sjukt bra sätt. Till en början kom ljudet inte riktigt igång men sen kicka sitzen igång till 150 % direkt. Teamet André o Mackan toastade, sjungandet hade ett rasande tempo, tävlingarna va roliga att se på, det hela va i äkta brobyggaranda och sen kom Märta o underhöll alla till max genom att spela mumin, discot va ett faktum. Pauserna va hysteriskt roliga dom me men där utelämnar vi nog alla detaljer haha. Som vanligt kan inga ord beskriva hur där egentligen va men jag hade galet kul me de bästa människorna :D 

Några snaps från kvällen: 


Hencca aka bästie aka PIC-polare <3 

Stockholmaren me härliga Kronoby kommun; Misse, Peppi och Mirre :)

Janina o Rebecka får representera de lite mer sydliga delarna av Finland ^^ 





Kvällen fortsatte i vanlig ordning sen i riktning mot Ollis. Flummig promenad på vägen dit och sedan blev det lite oplanerade äventyr i Vasa. Till Ollis kom vi i alla fall och där fortsatte kvällen till stängning. Härlig DJ, glada människor och en riktigt skön kväll. Stämningen bland folket här i Vasas studieliv kan verkligen vara på TOPP! En aning onykter och knäpp kväll, men mest av alltid riktigt skoj. O på vårt vasa-klassiska sätt avslutades en bra kväll med nattlig promenad ;) 




Kvällen får sammanfattas med två ord; random och awesome! Brobyggarna överträffade sig själv återigen med att ordna en galet bra sitz. O jag är riktigt glad att jag hamnat bland alla dessa underbara människor. Så tack alla ni som va där och särskilt tack till brobyggarna! Dagen efter va det nog ett däckat vasa-crew men det är väl så det ska va efter en lång och galet bra kväll :D 


Hashtags #börjanpånåttnytt #dröömin