PIC på resa till södern

Nu kan jag äntligen publicera ett inlägg om min härliga helg hos Hencca. Allt har varit ganska intensivt sen jag kom till Stockholm så tiden/orken har inte funnits där ännu, men bättre sent än aldrig brukar dom väl säga? 
 
På fredagen för en vecka sen satte vi oss på tåget. PIC-polare på resa volym 3 typ. Eller helt ärligt börjar det väl bli volym 17 kanske haha. När vi lärde känna varandra i Schweiz så blev det otroligt viktigt att träffa varandras vänner/familj, se varandras "världar" osv och att jag kom hem till Hencca var kanske sista steget eller hur man ska säga. Tågresan blev förvånansvärt lugn med lite skolarbete, bloggande och serier. Inga borttappningar, starka pippi långstrump, random deeptalks, gapskratt eller utstirrningar som det kan va ibland med oss på ett tåg. Ibland måste man ju helt enkelt hålla sig lite i skick ;) 
 
Då vi kom ner till södern blev vi hämtade av Henccas pappa och åkte hem till dem ett tag. Kollade in Henccas hus, träffa vissa i familjen en stund och fixa oss för att åka in till Helsingfors. Där mötte vi sedan upp en del av Henccas gymnasiegäng för supergod middag på Manhattan Steakhouse, konsert med finlands största o bästa studentkörer och sedan lite drinks på en bar. Riktigt bra första kväll! 
 
 
Redo för middag och konsertkväll!
 
 
Middagen från himmelriket! 
 
 
Duktiga studentkörerna Lyran & Akademen! 
 
Lördan startade med god frukost tillsammans med Henccas föräldrar innan vi åkte in till stan igen för diverse julshopping, sightseeing och härligt häng. Köpte inte så mycket men riktigt härligt för det. Konstaterade snabbt att det här med storstad och tonvis av människor inte är något jag vill bo vid, men oj va mysigt och vackert det är i stan före jul ändå! Då vi kom hem fixade vi oss igen för ytterligare en kompiskväll. En sen inflyttningsfest hos Anna och jag fick träffa en stor del av Henccas alla vänner, superhärligt! God mat, bra talks, härliga folk och nice stämning. Kvällen och natten fortsatte sedan med det ena o det andra innan vi till slut somnade gott då det nästan var morgon :D 
 
 
 
På stockmann va det förstås vi och alla andra, men julkänsla fick man i alla fall ^^
 
 
 
 
Välbehövlig shoppingpaus på café
 
 
Vad skulle jag göra utan henne?? <3 
 
 
 
Julkort från Emelie o Hencca aka PIC-polare xD 
 
Crazy moments :) 
 
 
 
Med fina Anna! <3 
 
 Världar som möts igen feelis 
 
Söndagen var vi nog allt annat än pigga men efter en lång sovmorgon så gick vi en skön promenad med Hugo och sedan åkte vi hem till Henccas mormor där vi fick kaffe och godaste pepparkakorna ever. Då vi kom hem blev det sen en lugn och mysig kväll. Kolla film med hennes systrar medan vi åt chips och dipp för att sedan avsluta med ännu mer film i sängen. Vila och kvalitetstid! På måndagen var det sen sista dagen och även denna blev ganska lugn. Vi åkte bland annat till ett köpcentrum för att kolla lite butiker och sedan gå på asiatisk lunch o fika med finaste Cessi. Superbra avslut på en perfekt helg!
 
 
På prommis med Hugo aka universums sötaste tax <3 
 
 
 
Fina flickor <3 
 
 
Så småningom var det dags att packa ihop sig och åka till flygplatsen. Planet var 1,5 timme sent vilket gav mig extra tid att tänka och plötsligt insåg jag hur ensamt och ganska ledsamt det kändes. Man vill ju liksom aldrig helt lämna varandra fast man ses snart igen. Att helgen blev riktigt så superbra som jag hade hoppats på var det i alla fall inga tvivel om! Så tack till Hencca för att bjöd in mig till din värld i södern, tack familjen Kumlin för att ni tog emot mig (o för att det var så fint fixat när vi kom), tack alla södernvännerna för att ni dela med er av er bubbla och tack helt enkelt till södra finland för en toppenhelg :)
 
 
 - Min one and only PARTNER IN CRIME! Älskar dig innerligt! -