Inredningsdrömmar

Inredning, dekorering, hus, organisering, fixande m.m. är saker som alltid har intresserat mig väldigt mycket. Jag tycker om att shoppa sånt och att fixa hemma hos mig själv, men jag är också expert på att bara drömma. Gå o titta i små mysiga butiker, surfa runt på nätet och även att rita sånt som är inredningsinspirerat. Fast den drömmen ligger långt borta så brukar jag gå omkring och tänka på mitt framtida drömhus. Jag har alltid velat inreda och bo i ett vackert hem och på senare tiden har den drömmen mer o mer utvecklats till mitt drömhus på landet någonstans. Kan inte tänka mig något mer underbart än att få köpa eller bygga ett hus precis som jag vill ha det. Inreda det efter mina intressen och behov, o sen få bo där alltid. En annan sak som jag alltid drömt om lite i hemlighet är också att på något sätt jobba med inredning av något slag. Kanske öppna en butik? 
 
När jag tänker på mitt drömhem (både nuvarande och framtida) så ser jag ett välkomnande hem. Gärna öppen planlösning som möjliggör att många kan umgås. Moderna lösningar men med en retro och lantlig touch på det hela. Nytt som möter gammalt. Stilrent men personligt. Olika material som blandas. Fina parkettgolv, kanske en stenvägg, marmor, textiler osv. Har alltid varit kär i svartvitt men uppblandat med även andra färger så att det inte blir för hårt. Lately har jag förälskat mig fullständigt i grått! O i övrigt tycker jag om vintage romantisk känsla med skogsgrönt, gammelrosa, aprikos, lavendel. Jag älskar att laga mat, bjuda in gäster, umgås över kaffe eller vin, så köket är viktigt. Bra förvaring, stora arbetsytor och möjlighet till en stor matplats där många får plats. Både inne och ute vill jag ha stora soffgrupper och en välkomnande atmosvär där man kan umgås. Blommor och växter är spännande och vackert så det är viktigt. Lika så lampor, tända ljus och kanske en ljusslinga för att få till det där mysiga. En öppen spis vore drömmen! Mycket kuddar, filtar och kanske fårskinn. Kunna krypa upp i soffan och bara ta det lugnt. Att ha allt för mycket saker framme utan möjlighet att kunna städa undan stressar mig så förvaring är A och O. Haha jag kan spinna vidare i all oändlighet! 
 
Här är en mängd bilder som lite beskriver vissa av mina drömmar :D 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
"If you can dream it, you can do it"