En kvällspromenad vid sjön

Idag var det tillbaka till jobbet som gällde. Måndag morgon klockan fem när klockan ringer är man inte så pigg, särskilt inte då man fortfarande är i helgmode efter ledighet. Lyckligtvis piggnade jag till så fort jag kom upp och fick dricka morgonkaffe före jobbet. Arbetsdagen blev sedan superlugn, det hände så lite att jag nästan blev uttråkad. Därmed har jag inte så mycket att berätta så jag ska prata om något annat istället. Att promenera!
 
Det är få saker jag älskar så mycket som att promenera. Att få starta dagen med en härlig morgonpromenad före frukost eller att få avsluta dagen med en promenad före det är sovdags. Jag promenerar för att röra på mig, för att rensa tankarna, för att njuta av naturen och för att jag helt enkelt älskar det. Ibland promenerar jag med någon annan och då kan man få ett härligt samtal, men jag trivs lika bra med att promenera i tystnad eller med musik i öronen. 
 
En annan sak som är underbar med att promenera är allt man passerar. Det är såå mysigt att bara lyssna på alla ljud i naturen och titta på alla små detaljer. Fåglar som kvittrar, vatten som slår mot kanten, löv som fladdrar i vinden, småkryp som flyger i luften, folk som pratar nånstans avlägset, en sol som går ner, de magiska färgerna i naturen och massa annat. Ingenstans trivs jag så bra som i naturen, jag liksom slappnar av. Så vart jag än är så brukar jag se till att hitta min dos av naturen. I Vasa blir det ofta längs strandpromenaden vid havet och här i Stockholm brukar favoriten vara i löparspåret vid magelungssjön :) 
 
Här är några bilder från en kvällspromenad för inte så länge sen: 
 
Mycket (eller kanske man ska säga många) som gömmer sig i vassen
 
 
 
 
När jag säger till mamma att sluta va så stel på bild ;D 
 
 
Nästa varje dag kan man se dessa magiska solnedgångar 
 
 
 
 
"In every walk with nature one receives far more than he seeks"