The start of more memories

Mådde inte alls bra på onsdagskvällen och sov inte jättebra sen. Som tur va så var jag ju ledig på torsdagen och kunde ta sovmorgon. Hade inte något planerat under dagen så det blev en lugn dag. Inte bästa dagen men så är det väl ibland... Efter att ha ätit cyklade jag till finskalektionen. Var ganska otaggad eftersom jag vet att det är svårt och misstänkte att jag skulle ha svårt att koncentrera mig. Men det gick riktigt bra! Vem vet, nån gång kanske ja lyckas förstå den här finskan ^^ 

Efter finskan cyklade jag direkt till ÅA eftersom vi skulle ha en liten inomhuspicknick med några av sopranerna i Pedavoces. Det blev knytis och sen hade folk med filtar som vi satt på. Alla stannade inte jättelänge men vi var några som satt kvar tills städaren kom sent på kvällen. Supermysigt att bara tala om allt o inget, skratta och lära känna varandra. Är så himla glad att jag träffat så mycket fina människor här i Vasa. En picknick-bild och en quote får sammanfatta kvällen :D <3 




Idag har också varit en förhållandevis lugn dag även om jag gjort mer än jag gjorde på dagen igår. På förmiddagen studerade jag anatomi, vi har ett rätt så bra övningshäfte så det är inte bara att läsa massa böcker. Sen var jag ute på en liten shoppingtur. Gå ti butiken o handla mat, bokshopen o köpa ett finsk-svenskt lexikon och sen avslutningsvis köpa diverse kläder (sånt jag behöver eller länge velat ha). Hade sån ångest innan jag skulle gå (gillar inte sånt där shopping man behöver) och sen blev det inte alls bättre då ja kom ut i de grå vädret. Men expediten i klädbutiken räddade mitt liv. Var så gullig och hjälpsam :) 


Mina inköp! Två mysiga koftor, två par jeans, två baslinnen och ett par svarta leggins. 


Efter shoppingturen har jag hunnit med lite mer studerande, middag och skype. Nu väntar tända ljus, rödvin och idol med Paulina och några andra. Mysig kväll med andra ord ^^