The reason we are doing this

Onsdag mitt på dagen och jag är ledig från skolan vilket idag betyder att jag inte gjort så mycket. Hade jag varit i skolan hade jag ju vid den här tiden redan haft lektion i fyra timmar och ätit lunch. Istället har jag ätit frukost och inte gjort något annat... Samtidigt är det ju otroligt skönt med sovmorgon och en ledig dag så ja ska nog inte va så hard on my self. Det jag behöver göra blir nog gjort i tid ändå får vi hoppas! 

Veckan har annars börjat bra tycker jag. Gårdagens skola var precis som vanligt teorilektioner i anatomi och mikrobiologi. Inte så mycket lektioner kvar före de terminens avslutande tenter. Måndags skola däremot va en hel dag med vår praktiska kurs, mycket roligare!! Inte så komplicerat första dagen såklart men nu har vi fått göra ankomstintervju, räkna puls/andning, mäta blodtryck och göra snabbstick för att kolla blodsocker. Kul att öva på varandra och plötsligt märker man faktiskt varför vi studerar det vi gör :) 


Har såklart inte så mycket bilder men Nadja, Martina och våra dock-vänner vår illustrera dagen ^^ 


Kvällarna har spenderats med lite serier, plugg och rep tillsammans med damkören. Vi sjunger en damkörsversion av den där Frozen sången/Härlig är jorden arret som vi sjöng i Norrmalm plus flera andra roliga sånger. De e kul att repa bara några stycken som balans till stora kören. Promenera en hel del har jag också hunnit med, det är otroligt vackert att gå längs havet! 




Kallt men annars otroligt skönt väder! 


På vägen hem från skolan igår väckte Rebecka idén om att gå till Ollis. De va ju trots allt tisdag så plötsligt var vi båda taggade trots att det blir mer fest under veckan. Vi e ju lediga idag tänkte vi haha. Efter kören cyklade jag därför till Rebecka och sen vidare till Ollis. Kvällens DJ var absolut inget att hänga i julgranen och vi va typ i chock över va han bestämde sig för att spela när vi inte önskade musik. Men med en underbar vän spelar det ingen roll för vi hade kul ändå! O stämningen där på tisdagar är på topp oavsett så det blev en bra och rolig kväll :D 



Vad skulle ja göra utan dig här?? <3 


Kom hem i okej tid trots barhäng och somnade snabbare än jag vanligtvis gör. Hade tänkt ställa klocka för att få mycket gjort idag men tänkte om och lyssnade på kroppen så det blev sovmorgon istället, skönt att känna sig utvilad när man vaknar. Sen har jag bara ätit frukost och diskat typ. Ser fortfarande trött ut haha men lite kaffe och en lugn dag gör nog susen :P


Nu ska jag faktiskt ta o sätta fart så något blir gjort! Dusch och lunch står först på schemat. Sen göra en powerpoint till svenskan och om tid finns även fortsätta läsa lite till tenterna i vårdprocessen och anatomi. Efter det väntar dagens stora händelse; brobyggarnas sitz Destination Unknown. Jag är galet taggad men smått nervös. Hoppas det blir riktigt roligt och ja berättar givetvis mer sen ;)