Freeeeedaag

Dagarna försvinner och jag har på riktigt ingen aning om var min tid försvinner. Känns helt galet att jag om tre veckor kommer vara i hemma i Sverige igen. Pratade just med en vän här om att det nuförtiden känns så konstigt de här med hemma. För ibland kallar jag Vasa bara för Vasa eller "här" medan Sverige fortfarande är det jag benämner som hemma. Medan ibland känns Sverige otroligt avlägset och Vasa är det som känns som mitt hem. Det jobbiga med flera hem är oftast att man saknar det hemmet man inte är i för tillfället. När jag är här så saknar jag ju familjen och vännerna i Sverige såklart. Medan jag kan garantera att på jullovet så kommer jag sakna vännerna här ;) 

Hursomhelst så veckan har varit lite allt möjligt. Kort sagt både väldigt bra och väldigt dålig. Flera roliga saker så som första konserten, att vara modell på frisörutbildningen och framförallt vår efterlängtade halarinvigning. Har haft den värsta krisen sen jag flytta till Vasa och int alls varit inne i en jättebra period men det räddades en aning av fina vänner ändå. Så tack för det <3 

Nu ligger jag i soffan och är smått död efter skoldag, rep och första konserten. I skolan hade vi vårdvetenskap, ni vill inte ens veta hur tråkigt det va. Alla gjorde annat typ, jag fick en minigenomgång om bilar och rallysport haha. Riktigt kul men tveksamt om jag har användning av det på seminariet xD 

Kom hem efter konsert och åt middag halv tio, sen har jag bara tagit det lugnt. Snart ska jag nog försöka sova så jag orkar morgondagen. På dagen ska jag träffa Erika, vi har inte setts sen jag sökte i juni så det ska bli superhärligt! Sen väntar konsert nummer 2 och julfest. Bilder och mer info om veckan kommer senare, så länge blir det några glimtar bara :) 


Tänk att första advent är redan på söndag! Årets ljus står på en skärbräda, gäller att vara kreativ ibland haha. 




Halarprojekt! Var ska man sätta alla märken tro. Så kul att äntligen ha den i alla fall :D 


Hoppas att ni haft en bra vecka och nu får en härlig helg!