And she's back

Måndagen och tisdagens jobb var egentligen ingenting utöver det vanliga. I måndags fick jag en kort dag som kompensation för att jag jobbade sent på förskolans dag, så jag slutade redan kvart i två. Annars har det varit lugnt då vi haft massa barn sjuka och det märks på barnen att verksamheten blir lugn på ett annat sätt. Lyx för allihopa helt enkelt! Var en sväng på storblocket och det är kul ibland för det skiljer sig så mycket från mina små. En 4-årig pojke ställde 4000 frågor till mig. Varför föds vi, varför dör vi sen, varför snurrar månen runt jorden, varför kan man bara ha vattkoppor en gång osv. Lite komiskt :P

Utanför jobbat har jag hunnit gå till läkaren, skypat, kollat lite på present och hämtat ut mitt nya pass/ID. Igår efter jobbet träffade jag även äntligen underbara Norea. Hon har ju varit borta sen i december i Val d'isere för att säsonga men sen ett tag är hon finally hemma igen! Hon mötte upp mig vid centralen när jag hade slutat jobbet och sen promenerade vi omkring en stund i det sköna vädret. Efter ett tag hamnade vi på Medelhavsmuseet där vi åt en galet god middag medan vi satt o pratade länge om ALLT. Efter det köpte vi glass i Kungsan och promenerade längs vattnet upp till slussen. Pratade och skrattade, att det var många månader sen sist spelade verkligen ingen roll. Vi konstaterade att trots att vi har förändrats så är det många saker som fortfarande är precis som vanligt, en skön känsla. Jag har nog inte tänkt jättemycket på Norea senaste månaderna, förutom vid de tillfällen då vi har pratat. Men när vi nu sågs så insåg jag hur galet mycket jag saknat henne <3
 
Bästa vän :D

 
Idag hade vi studiebesök från England på jobbet, vilket gjorde att allt förstås blev lite speciellt. Jag och Maria var en sväng till skogen med våra yngsta, där träffade vi på några storbarn som spelade lite fotboll med oss på ängen. När vi kom tillbaka visade vi vår gård för våra engelska vänner och dom tyckte alla olika lekstationer var väldigt bra. Även idag var det få barn så lunch, vila, mellis och eftermiddag flöt på riktigt bra. Jag hade läsvila med barnen som inte sover och idag blev det favoriten Mumin. Vädret blev underbart på eftermiddagen, var så skönt att ta av sig till bara tunna kläder. Efter jobbet har jag pratat i telefon, ätit middag, tittat rätt mycket på tv och nu bloggat lite. Helt skön kväll antar jag! Nu ska jag nog sova så jag orkar morgondagen. Gonatt :)