Jobbveckan avklarad

En nyhet i mitt liv är att jag från och med i måndags jobbar heltid. Nu är alltså första heltidsveckan avklarad! Som de flesta vet har jag ju varit sjukskriven en tid och för en månad sen ungefär började jag återigen jobba, men bara två timmar om dagen. Tanken var väl egentligen att jag sen skulle gå upp till halvtid och stegvis trappa upp jobbandet men på grund av hur det såg ut på förskolan och diverse andra skäl så blev det inte så. Istället har jag nu gått upp till heltid, fast jag gör det lite på prov typ nu i början så skulle det inte kännas bra så kan jag skippa det. Känns som en väldigt bra lösning trots att det inte blev som jag tänkt mig!
 
Så vad har jag nu gjort hela veckan? Tidigare har jag ju varit på storblocket som resurs till en 3 årig pojke men min nya uppgift är att vara istället för en förskolelärare som slutade på småblocket, så jag är med andra ord med 1-2 åringarna. Jag har ju egentligen nästan mer erfarenhet av små barn så det känns verkligen som att jag hamnat rätt och jag trivs som handen i handsken med både kollegorna, barnen och uppgifterna! :)
 
Veckan började med att vi i måndags hade planeringsdag så då kastades jag in i verksamheten direkt vilket var både chockerande och bra. Först pratade vår chef om vårt förhållningssätt, NVC/empatisk kommunikation (ett arbetssätt vi har), dokumentation, olika kurser vi ska gå under våren osv. Sen blev det vidare att jobba med kollegorna och gå igenom allt jag behövde veta kring hur man öppnar/stänger förskolan, om projekten vi har just nu, om varje barn inför utvecklingssamtalen med föräldrarna och massa annat. Var så sjukt mycket information att ta in att min hjärna var alldeles uppochner :P
 
Resten av veckan har sen bestått av allt det vanliga som projekt i ateljen och byggrummet, tid ute på gården. tur till skogen, lunch o mellanmål, vila och annat som hör till livet på förskolan. Det har varit många sjuka i personalen och därmed har det varit lite kaos o vi har fått pussla för att få ihop det, men det har bara varit lärorikt. Mest har det ju också för min del handlat om att lära känna allt o alla och nu efter femte dagen kan jag säga att jag har en övergripande bild av hur varje barn är och hur verksamheten fungerar. En av mina kollegor kom idag fram till mig och sa att dom tycker att det känns så himla bra med mig. Fick massa komplimanger över att jag är så lugn och stabil med barnen. Så det kändes ju kul! Perfekt avslut på veckan :D
 
Har jobbat på för fullt och har inte gjort så mycket annat så jag har tyvärr nästan inga bilder. Bjuder på en bild från en tidig morgon i väntan på tunnelbanan ;)