And I'm here

Hej på er! Jag har ännu inte fixat en finsk telefon och fått internet så min första update blir inte så lång. Resan till Vasa gick bra även om jag nog såg lite rolig ut när jag släpade på mina väskor! Blev såå nervös när jag sku landa men sen gick allt fint och det var riktigt roligt att träffa Paulina. Hon är superhärlig och det känns nog redan helt naturligt! Lägenheten är också fin och ligger både centralt och riktigt nära havet. Toppen med andra ord :) 

Dagarna har gått fort och jag har redan hunnit en hel del. Min skola har inte bärjat men Paulina är tutor på ÅA så jag har hängt med lärarstuderanden där lite grann. Chillhäng vid havtornen, lunch i deras skola, picnic i hovrättsparken (just där vi bor) och en utekväll på baren Ollis, riktigt kul! Annars har jag träffat husvärden, fixat finskt personnummer och annat praktiskt. Bra första dagar ^^ 

Några få bilder: 

Landning! Kolla skuggan!


Mitt gula hus! Åt ena hållet ligger hovrätten, hovrättsparken och havet. Åt andra hållet kommer man snabbt till centrum och butiker ;) 

Väldigt nära där jag bor! Det är sååå vackert när det är soligt! 

Nattutsikt från balkongen!

Paulina åkte just hem till sina föräldrar norr om Vasa så nu har jag lägenheten för mig själv, lite konstigt haha. Imorgon har jag inte så mycket planer mer än att eventuellt fixa finskt bankkonto och handla lite mer mat. Sen på lördag kommer mamma och Cia med alla mina saker. Ska bli kul att visa dem Vasa lite och såååå skönt att få mina saker!! Lovar att blogga mer så fort jag har fixat  mitt finska internet. Då kommer givetvis mer bilder också :D 

#1 - - Elisabet :):

Kul att känna följa dig och få en aning om hur du har det! Kram!!,

Svar: Kram till dig med!!
Emelie