Första advent

Gårdagen spenderades på Muskö där det var julmarknad. Marknad på hembygdsgården plus att man åkte runt till olika gårdar. Julskinka, korvar, lammkött, glögg, lussebullar, hemslöjd, smide, julgodis, stickat och massa andra härliga saker. Lägg till krispig kyla och klarblå himmel. En härlig lördag men få bilder tyvärr! 
 
 
Efter julmarknaden åkte vi till moster där vi sydde gardiner, åt god middag, hade myskväll och drack glögg. 
 
Möttes av söta vovvar :) 
 
 
Sov dåligt inatt men kände mig ganska pigg på morgonen idag. Gick upp för att märka att även första advent bjöd på sol. Sedan åt vi frukost, la pussel och tände första ljuset ^^ 
 
 
 
På vägen hem från Strängnäs stannade vi i diverse affärer och sedan kom vi hem. Efter det har vi fixat med att städa, hänga upp de nya gardinerna, duscha och packa eftersom jag åker till Hencca imorn. 
 
 
Jag har sytt mina egna gardiner och ett kuddfodral!! :D 
 
 
Nu ligger jag i soffan med första ljuset tänt även hemma hos oss. Strax är det dags och börja laga middag och sen blir det lite kusinhäng. Efter det ska jag väl försöka lägga mig tidigt för måste upp tidigt imorgon. Hoppas ni alla har haft en bra första advent :) 
 
 
#1 - - Cecilia:

Hoppas att du får det himla härligt i Finland :) Kram! <3

Svar: Tack så mycket! <3 Kram
Emelie