Tillbaka där vi började fast ändå inte

På lördagen var planen att LiNK skulle ha picnic på Colovray som avslutning på året. Den här lördagen var inte bara picnic-dag utan även dagen då vår underbara Ida skulle åka hem. Då hennes flyg gick på eftermiddagen kunde hon inte vara med på picnicen så länge och därför bestämde vi att en liten grupp skulle ses två timmar innan för att hinna säga hejdå till henne ordentligt! :'(
 
Vi var åtta stycken (med Ida) som kom till Colovray vid tolv-tiden. Jag och Hencca åkte bil med Louise dit, så det var ju skönt! När vi sen kom dit så satt vi och pratade, skrattade o försökte att bara ha en sista bra stund tillsammans. Jag grät ju massor på sista LiNK och hade gråtit under morgonen flera gånger, men på något sätt stängde jag sen bara av allt. Att Ida på riktigt åker går ändå inte att ta in, liksom man har ändå känslan av att man ska ses imorgon... Dock hade vi det ändå bra så där in i det sista. Visst blev det tårar när man gav varandra presenter och sa hejdå. Men det var också många skratt. Ganska konstigt att det på ett sätt kan vara helt som vanligt och samtidigt är ingenting som vanligt. Hur man ena sekunden kan skratta och skämta som alltid, och nästa kan gråta floder när man inser vad som faktiskt händer <3
 
 
När Ida plus några av de andra hade gått så stannade jag, Hencca, Louise och Freya på badet en stund. Vi lyssnade på musik, pratade om att man nu inte ser Ida mer, grät lite, skrattade lite, simmade och försökte ha en vanlig dag. Sen fick vi veta att picnicen blivit inställd för att dom trott att det skulle va regn (det var soligt!) och därför skulle vi va på The Hub istället, så vi tog bilen dit. Där åt vi sen mat, tröståt massa choklad och chillade lite. Skrattade åt hur många spännande människor som var där, och pratade om hur olika årets första och sista picnic hade varit!
 
 
 
 
Så småningom kände vi oss klara med "picnic" på The Hub och då gick Hencca o jag hem till mig. Vi hade bestämt med några andra att vi skulle gå ut på kvällen i Lausanne eftersom vi hade gjort det efter första picnicen, och när vi går ut sover Hencca oftast hos mig eftersom hennes bussar inte går. Nu i slutet av året så har jag insett att det här att knyta ihop säcken eller sluta cirkeln blir viktigare och viktigare så det kändes roligt att gå ut på samma ställe nu igen :)
 
När jag och Hencca hade fixat klart oss så gick vi hem till Rhian där även Nicole, hennes kompis Simion, Freya och Louise var. Sen hade vi lite förfest som till en början mest bestod av partymusik, prat och drinkar. Men sen tyckte Rhian plötsligt att vi skulle spela shot roulette och när hon bestämt sig så finns det inget stopp så det var bara att hänga på. Bourbon, whiskey, rom, tequila, vodka och annat smaskigt var shotarna fyllda med haha. Hencca "vann" spelet och fick som pris dricka Dirty shot som var en härlig blandning av allt. Hon hade ju flest glas i alla fall och var lycklig över det ^^
 
 
Kvällens outfit!
 
 
 
 
Shot roulette i full fart!
 
 
 
När vi hade festat klart hos Rhian så åkte Freya och Louise hem medan vi andra tog tåget till Lausanne. När vi sen kom fram så mötte vi upp Petra och Silja och sen gick vi till baren/klubben Darling. Även denna specifika bar besökte vi vår första utekväll efter picnicen sista augusti förra året, så det kändes verkligen som att sluta cirkeln! Det var samma drag som då och lika härliga vänner (fast man känner dom bättre nu!). När vi var där första gången så spelade dom låten "Our own way" och när den kom även igår så blev jag o Hencca helt overexcited. Har nog sällan dansat så mycket som till den låten igår och just där o just då så var allt så otroligt äkta underbart :D
 
 
 
 
Även resten av kvällen blev supernice!! Det hände en och annan sak som kom lite som en chock men det hela blev bra i slutändan. Och det allra viktigaste är att jag kan utan att tveka säga att det är en av de roligaste kvällarna jag haft på sjukt länge!! Det dansades helgalet, Rhian agerade DJ, vi hade kul med en och annan random människa och hela kvällen var bara rolig. Stundtals hade jag lite svårt att hålla koll på var vi hade alla men då fick jag en anledning att börja klättra på en killes axlar, bardisken och några bord för att se bättre och det var också härligt! Detta var en version med många detaljer utelämnade men det räcker att vi som var där vet!
 
 
 

När vi sen kom hem vid halv sju på morgonen så var jag dödstrött. Dom flesta av oss sov hemma hos Rhian och det blev verkligen inte mycket sömn. Men ibland är det värt det när man haft en sjukt jävla bra kväll ute! Återigen kunde jag inte tänka mig ett bättre sätt att sluta året, så tack för en supernice kväll ute!! :D
 

Hela den här dagen var ganska konstig. Jag skulle vilja säga att kvällen är en av de bästa kvällarna jag nånsin haft men stundtals var den också jättejobbig. Likadant dagen var underbar och rolig men samtidigt sorglig. Det kändes lite som att leva i trans, när man liksom grät och skrattade om vartannat. Och oundvikligen får man såna här dagar massa Flashbacks. En lördag sista augusti var det en link-picnic och efter det utgång i Lausanne. Igår, nästan tio månader senare, gjorde vi det igen! Och plötsligt var vi liksom tillbaka där vi började och samtidigt ändå inte, för idag är allt annorlunda. Då var det första gången jag träffade eller på riktigt pratade med folk, men samtidigt kände vi inte varandra. Nu är det några av de bästa vännerna jag nånsin kunnat ha!! Även jag själv är en annan människa tror jag. Så vi är tillbaka där vi började samtidigt som allt är nytt. Cirkeln är sluten och jag hade inte kunnat tänka mig ett bättre sätt att sluta den. Tack alla ni som är en del av min cirkel <3